Το καλύτερο μονοθέσιο της F1 δεν είναι ένας τίτλος που αποδίδεται ελαφρά την καρδία, ούτε είναι κάποιο προϊόν δημοσίων σχέσεων. Ένα μονοθέσιο που κατάφερε να κερδίσει τους 15 από τους 16 αγώνες της χρονιάς με τους δύο πιλότους που είχαν την τύχη να το οδηγήσουν να μονομαχούν και για το πρωτάθλημα του 1988, δεν χωρά αμφιβολία ότι είναι το κορυφαίο όλων των εποχών. Το μονοθέσιο αυτό δεν ήταν άλλο από την McLaren MP4/4 που έδωσε και το πρώτο από τα τρια συνεχόμενα πρωταθλήματα στον Ayrton Senna. O εγκέφαλος πίσω από αυτό το μονοθέσιο ήταν ο μηχανικός Steve Nichols, το άλλο μισό του Gordon Murray στην επανάσταση της F1.
Γιατί η Artura είναι μια διαφορετική McLaren
Ο Nichols έφερε στην F1 μεταξύ άλλων καινοτομιών το ανθρακόνημα και άνοιξε νέους ορίζοντες στη μελέτη της αεροδυναμικής και γενικά μπορούμε να πούμε με ασφάλεια, ότι χωρίς αυτόν δεν θα υπήρχε σύγχρονη F1. Τώρα ήρθε η ώρα να βάλει την υπογραφή του σε ένα αυτοκίνητο που θα γράψει και πάλι το όνομά του στην ιστορία της αυτοκίνησης, αλλά αυτή τη φορά εκτός αγώνων.
Η N1A με μια πρώτη ματιά θυμίζει αγωνιστικό της δεκαετίας του ‘60 και αυτό δεν είναι τυχαίο. Για τον σχεδιασμό της ο Nichols πήρε έμπνευση από τη McLaren Μ1Α, το πρώτο αυτοκίνητο αγώνων της McLaren που πήρε το βάπτισμα του πυρός σε αγώνες του Group 7.
Πόσο ίδια και πόσο διαφορετική είναι η νέα McLaren 750S
Κάτω από το καλλίπυγο σασί βρίσκεται ένας κινητήρας που κάποτε ήταν ένας LS3 από Corvette, ενισχύοντας τον χαρακτήρα του kit car. Από το μοτέρ της Corvette λίγα πράγματα έχουν μείνει εργοστασιακά. Το κάρτερ είναι πια ξηρό, νέα πιστόνια και μπιέλες έχουν περαστεί, ενώ και τα χιτώνια είναι πιο ανθεκτικά και η απόδοσή του φτάνει πλέον του 650 ίππους. Ακόμα πιο εντυπωσιακό όμως είναι το νούμερο του βάρους μιας και η ζυγαριά σταματάει στα 900 κιλά, πιο ελαφρύ και από ένα Mazda MX5 δηλαδή.
Αυτή η θαυμάσια αναλογία κιλών ανά ίππο επιτεύχθηκε με τη χρήση ανθρακονήματος και αλουμινίου, περιορίζοντας στο απολύτως ελάχιστο και απαραίτητο το ατσάλι. Το εσωτερικό είναι όσο λιτό απαιτεί το vintage αγωνιστικό DNA του αυτοκινήτου, ενώ τα ηλεκτρικά βοηθήματα περιορίζονται μόνο στο ABS και το υποβοηθούμενο τιμόνι, χωρίς όμως αυτά να περιλαμβάνονται στον υποχρεωτικό και βασικό εξοπλισμό.
Το κιβώτιο φυσικά και είναι ένα μηχανικό εξάρι, ενώ η παραγωγή έχει οριστεί στα 100 αυτοκίνητα. Τα πρώτα 15 από αυτά θα είναι λίγο πιο ειδικά από τα υπόλοιπα 85 μιας και θα έχουν ειδική αρίθμηση, ένας φόρος τιμής στις 15 νίκες του καλύτερου μονοθεσίου της F1 όλων των εποχών.