Τα γρήγορα και ελαφριά στρατιωτικά οχήματα ήταν το Ιερό Δισκοπότηρο μηχανικών και επιτελών για περίπου έναν αιώνα. Θεωρητικά οι ειδικές δυνάμεις έχουν ανάγκη από οχήματα που μεταφέρονται εύκολα με αεροπλάνα και ελικόπτερα και πέφτουν με αλεξίπτωτο. Στη συνέχεια θα πρέπει να είναι αρκετά γρήγορα, να μεταφέρουν προσωπικό και στρατιώτες μαζί με τον εξοπλισμό τους, αλλά τα προβλήματα ξεκινούν όταν όλα αυτά πρέπει να συνδυαστούν. Ένα ελαφρύ και γρήγορο όχημα δεν μπορεί να έχει επαρκή προστασία για το πλήρωμά του και κάπου εκεί αποτυγχάνουν τα περισσότερα τέτοια project. Η απουσία τετρακίνησης και ο compact σχεδιασμός τους τα κάνει μέτρια στην εκτός δρόμου οδήγηση και σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε με μια άλυτη εξίσωση.
Οι Άγγλοι που είναι αρκετά πεισματάρηδες και δεν πτοήθηκαν από τα όχι και τόσο ελαφριά Land Rover που προσπάθησαν να φτιάξουν ή την αποτυχία του mini moke που τελικά έκανε καριέρα στις παραλίες, είπαν να το δοκιμάσουν ακόμα μία φορά με ένα buggy που θυμίζει λίγο half life, το Longline Light Strike Vehicle.
Σαν buggy που είναι, χτίστηκε γύρω από έναν κινητήρα της VW όπως τα κλασικά του είδους. Σχεδιασμένο το 1990 και με στόχο να μεταφέρει τους άνδρες της αερομεταφερόμενης SAS είχε τον υγρόψυκτο boxer του Transporter με τα 1,9 λίτρα. Στην αρχή ήταν πισωκίνητο, αλλά μετά του πρόσθεσαν το σύστημα syncro που ταίριαζε περισσότερο στο στρατιωτικό προφίλ, ενώ αργότερα μπήκε και το diesel μοτέρ του Transporter σε μια προσπάθεια απλοποίησης των logistics.
Αν θέλετε κάτι ακόμα πιο μάχιμο, υπάρχει αυτό το Land Rover
Από τη στιγμή που θα θυσίαζαν τη θωράκιση για χάρη του χαμηλού βάρους, τελικά θυσίασαν και το αμάξωμα με το πλαίσιο χωροδικτύωμα να είναι σε εμφανή θέα παίζοντας και τον ρόλο του αμαξώματος. Το ψυγείο τοποθετημένο ψηλά υπογραμμίζει τις επιταγές του χρηστικού σχεδιασμού που ακολούθησε το Longline και δίνει μια νότα Mad Max επιπλέον.
Τελικά δεν κατασκευάστηκαν πάνω από 6 οχήματα με τον βενζινοκινητήρα και την τετρακίνηση όπως αυτό στις φωτογραφίες γιατί εκτός από την παντελή έλλειψη προστασίας, τελικά αποδείχτηκε πολύ γρήγορο και στα άλματα εκτός δρόμου η ανάρτηση κατέρρεε σε πολλές περιπτώσεις. Αμέσως μετά τον Πόλεμο του Κόλπου αποστρατεύτηκαν όλα και το γύρισαν πάλι σε οχήματα με στοιχειώδη θωράκιση, μέχρι να το ξαναθυμηθούν πάλι.
Ωστόσο αν βγάλουμε το πολυβόλο έχουμε ένα ιδανικό όχημα για τα ελληνικά νησιά τώρα το καλοκαίρι που μπορεί να πάει και στην πιο απρόσιτη παραλία χωρίς τον κίνδυνο να κολλήσει κάπου.