Κάπου ανάμεσα στο micromobility και του κανονικού mobility βρίσκεται το minimobility και αν έχετε ήδη αρχίσει να κουράζεστε με τον κατακερματισμό στις κατηγορίες των οχημάτων που είναι σε γενικές πολύ μικρά, σας καταλαβαίνουμε απόλυτα, αλλά αυτό συμβαίνει πάντα με όλα τα καινούργια πράγματα. Σε γενικές γραμμές μιλάμε για μικρά τετράτροχα οχήματα σαν το Citroen Ami, πλέον ηλεκτροκίνητα, διθέσια αυτοκίνητα που οδηγούνται ακόμα και από 16χρονους.
Είναι μια αγορά που τώρα έχει αρχίσει να αναπτύσσεται στην Ευρώπη, αν και στην Ασία υπάρχει ήδη, και φυσικά μην ξεχνάμε ότι έχει ξαναϋπάρξει στην Ευρώπη λίγο μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο με αυτοκίνητα όπως η BMW Isetta ή τα ελληνικά Atika. Άρα δεν μιλάμε για κάτι εντελώς καινούργιο και όχι κάτι εντελώς άγνωστο.
Το ενδιαφέρον με αυτά τα οχήματα είναι ότι δεν έχουν πιστέψει ακόμα πάρα πολύ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με εξαίρεση τη Citroen, κάτι που δίνει έδαφος σε start ups να γεμίσουν το κενό σε μια αγορά που μεγαλώνει συνέχεια. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι πολλές από αυτές θέλουν να φτιάξουν ένα καλό προϊόν το οποίο να τραβήξει βλέμματα και τελικά εξαγοραστεί από κάποια μεγάλη εταιρεία. Μέχρι τότε θα δούμε πολλά ενδιαφέρονται projects, όπως του Luvly από τη Σουηδία.
Η μεγάλη πρόκληση για την κατασκευή ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι η συμπίεση του κόστους παραγωγής σε ικανοποιητικό βαθμό. Γιατί κάποια πράγματα δεν συμπιέζονται, όπως τα κρύσταλλα, ο όγκος του αυτοκινήτου, μια βασική ηλεκτρολογική εγκατάσταση κλπ Ένα microcar δεν μπορεί εύκολα να κοστίζει στη μισή τιμή από ένα mini αυτοκίνητο πόλης και η πικρή ιστορία του Tata Nano το επιβαιβεώνει.
Αυτό που θέλει να κάνει διαφορετικά η Luvly είναι ο τρόπος παραγωγής και μεταφοράς και επειδή είναι Σουηδοί, σκέφτηκαν σαν Σουηδοί. Όπως ακριβώς κάνει η IKEA με το πολύ αποτελεσματικό packaging και την εύκολη συναρμολόγηση στο σπίτι, έτσι κάνει και το Luvly με την εύκολη συναρμολόγηση που δεν απαιτεί μεγάλες γραμμές παραγωγής, αλλά μια επιτόπου συναρμολόγηση σε μικρούς όγκους ενώ αυτό ταξιδεύει σε «τεύχη».
Δεν είναι πολύ όμορφο γιατί η σχεδίασή του ακολουθεί το δόγμα form follows function, αλλά έχει τελική 90χαω που είναι ό,τι πρέπει για την πόλη. Σε μία πόλη όπως η Αθήνα που ταλαιπωρείται από κυκλοφοριακό και ατμοσφαιρική ρύπανση θα ήταν ιδανικό, αρκεί να έρθει σε μια ανταγωνιστική τιμή που να δικαιολογεί τις θυσίες που κάνεις σε όλους τους άλλους τομείς.