Μπορεί το Alpine 290_β να αναβιώσει την κατηγορία των γρήγορων hatchback;

Ένας γρήγορος ηλεκτρικός Δαυίδ κόντρα στο κατεστημένο των SUV-Γολιάθ

Δεν είναι λίγοι οι CEO αυτοκινητοβιομηχανιών που πιστεύουν ότι η εποχή των SUV μετράει μέρες και αυτό δεν είναι μόνο λόγω μιας μόδας που έχει ημερομηνία λήξης. Η ηλεκτροκίνηση και γενικά η τάση για εξοικονόμηση πόρων που σχετίζονται με την κίνηση των αυτοκινήτων αναγκάζει τις εταιρείες για μια μικρά, πιο χαμηλά, πιο ελαφριά και αεροδυναμικά οχήματα. 

H επιστροφή του θρυλικού 5αριού από τη Renault

 

Αυτό ήδη έχει αρχίσει να φαίνεται με αρκετά νέα μοντέλα που διαφημίζουν την ενεργειακή τους διαχείριση και το στοίχημα των εταιρειών βρίσκεται πλέον στο πώς θα εντάξουν την εταιρική τους ταυτότητα σε αυτή τη νέα νόρμα. Σε ό,τι αφορά τη Renault και την αναβίωση του σπορ βραχίονα της Alpine, υπάρχει ήδη η νοσταλγική μαγιά του ένδοξου παρελθόντος που μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη στην υλοποίηση της νέας τάσης.

 

 

Η Alpine έχτισε τον μύθο της πάνω στα ελαφριά και αεροδυναμικά σπορ αυτοκίνητα που κοιτούσαν στα μάτια πολύ πιο δυνατά οχήματα, κάτι που έκανε με μεγάλη επιτυχία και με την αναβίωση του A110. Τώρα ήρθε η ώρα για τη δεύτερη φάση για τους Γάλλους με μια αναβίωση που αποτελεί μεγαλύτερο στοίχημα, αυτό της αναγέννησης μιας γρήγορης έκδοσης του Renault 5.

Κι ένα restomod R5 Turbo για τους αμετανόητους οπαδούς της βενζίνης 

Οι τουρμπάτες εκδόσεις του R5, με τον κινητήρα στο κέντρο ή μπροστά, αλλά και οι ατμοσφαιρικές με τα λογότυπα Alpine έχουν ακόμα μια ξεχωριστή θέση στο πάνθεον των γρήγορων hatchback και ήταν αυτές που άφησαν άξιους απογόνους με τα Clio και Megane με τις RS εκδόσεις να σπάνε πλάκα με τετρακίνητους αντιπάλους. Από τη στιγμή που η Renault αποφάσισε να αναβιώσει το R5 ως ηλεκτρικό αντίπαλο του Fiat 500, ήταν θέμα χρόνου να δούμε και μια αντίπαλη έκδοση για το Abarth

To Alpine 290_β δεν είναι μια ακόμα σπουδή πάνω στο concept car  του R5, αλλά ένα πλήρως λειτουργικό ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Η απόδοσή του είναι λίγο πάνω από τα 200 άλογα, μια ιπποδύναμη αρκετή για να χαρακτηριστεί hot hatch, χωρίς τις υπερβολές των ακριβών ηλεκτρικών που προσπαθούν να κρύψουν τις αδυναμίες τους πίσω από εκατοντάδες άλογα. 

 

 

Όπως οι πρόγονοί του, έτσι και αυτό έχει στηθεί από έναν οδηγό αγώνων, τον Laurent Hurgon, ναι τον ίδιο που οδηγεί και το μονοθέσιο της Alpine για τη F1. Η συμμετοχή του είναι ο καλύτερος οιωνός, όχι μόνο για το ότι θα μπει τελικά στην παραγωγή, αλλά και για το ότι θα είναι αντάξιο του ονόματος που φέρει. Ωστόσο το μικρό της Alpine έχει κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.

Μια ματιά στο εσωτερικό αποκαλύπτει την τριθέσια διάταξη σε στυλ McLaren F1 με τον οδηγό στο κέντρο να κλέβει την παράσταση. Η διάταξη αυτή είναι ταυτόχρονα σπορ, νοσταλγική, αλλά και πρακτική. Το ότι στατιστικά σπάνια ένα αυτοκίνητο φιλοξενεί πάνω από τρεις επιβάτες είναι κάτι που έχει αναγκάσει πολλούς κατασκευαστές σε πειραματισμό με διάφορες διατάξεις τριών καθισμάτων. Στην περίπτωση της Alpine είναι και ένα στοιχείο παράδοσης με τα τριθέσια σπορ αυτοκίνητα που έφτιαχνε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘90.

Τι θα λέγατε για ένα ιπτάμενο Renault 4L;

Όλα δείχνουν ότι το ηλεκτρικό hot hatch της Alpine μπορεί να πάρει το νήμα από εκεί που το άφησε το νέο ηλεκτρικό 500 Abarth και να το εξελίξει σε μια πορεία που θα αναβιώσει τη δημοφιλή αυτή κατηγορία. Είναι σίγουρο ότι θα δούμε μια ανάλογη έκδοση για το Mini Cooper και επειδή τρεις είναι πλήθος, θα μπορούσε να συμπαρασύρει τη VW με ένα ηλεκτρικό GTi ή ακόμα και την Peugeot με ένα ηλεκτρικό 208 Rallye.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved