Οι περισσότερες νεορετρό μοτοσικλέτες προσπαθούν να προσελκύσουν νέους αναβάτες ή να πείσουν παλαιότερους να ανέβουν και πάλι στη σέλα, μέσα από μια αίσθηση χαλαρής βόλτας που προσφέρει μια κλασική μοτοσικλέτα. Η μοναδική κραυγαλέα εξαίρεση στον κανόνα είναι μάλλον η XSR900 της Yamaha που προσπαθεί να ξυπνήσει τον κρυμμένο κάγκουρα στους παλαιότερους, και να τον μάθει στους νεότερους που έχουν γνωρίσει τα 80s μόνο μέσα από βιντεοκασέτες.
H «βρώμικη» γοητεία της XSR900
Ο λόγος που πήρε αυτόν τον δρόμο η απόπειρα της Yamaha δεν είναι κάποια παραξενιά για να δείξει διαφορετική, αλλά γιατί ακριβώς ο θρύλος της ιαπωνικής μοτοβιομηχανίας χτίστηκε πάνω στους αγώνες. H δεύτερη γενιά XSR900 είναι ουσιαστικά ένα αφιέρωμα σε αυτή την πορεία στις πίστες με τα χρώματα και την αισθητική να κραυγάζουν από μακριά αγώνες αντοχής. Και επειδή ακριβώς η δεύτερη γενικά κατάφερε να πείσει, εκεί που η πρώτη απέτυχε, η Yamaha ετοιμάζεται να το κάνει ακόμα καλύτερα με ένα νέο κεφάλαιο της μεγάλης XSR.
Λίγο πριν την έκδοση με το full fairing, που θα είναι μια ρετρό εναλλακτική στην R7 και ίσως στην R9 αν πάρει το πράσινο φως, συνεργάστηκε με τον ιαπωνικό κατασκευαστή αξεσουάρ και βελτιωτικών προϊόντων Y’S Gear για ένα κιτ που πάει την XSR λίγο πιο πίσω από τα 80s, στα των 70s με τον μεγάλο Giacomo Agostini να συστήνει στον κόσμο την αυγή της ιαπωνικής μοτοσικλέτας.
Το κιτ αποτελείται από φτερό, bikini fairing, νέο κάλυμμα ρεζερβουάρ, ουρά με κοκοβιό και κίτρινο number plate έτοιμο να δεχτεί αριθμό, αλλά και πλαϊνά καπάκια που ενώνουν το ρεζερβουάρ με την ουρά ολοκληρώνοντας ένα άρτιο αποτέλεσμα. Φυσικά όλα αυτά σε άσπρο χρώμα και κόκκινα γραφικά, όπως ακριβώς ήταν και η YZR500 του Ago του 1975.
Για τους όχι και τόσο τολμηρούς, το ίδιο κιτ διατίθεται και στα εργοστασιακά χρώματα της XSR900, ακόμα και σε έκδοση touring που μπορεί να φιλοξενήσει μαλακές βαλίτσες στην ουρά. Φυσικά το όλο κιτ είναι σκέτο βασανιστήριο από τη Yamaha αφού όσο γοητευτικό κι αν είναι, δεν μπορεί να σβήσει την προσμονή για την XSR900-GP όπως και θα ονομάζεται η έκδοση με το full fairing που ελπίζουμε να δούμε πριν το 2024.