Το Kawasaki Eliminator θέλει να ξανακάνει μόδα τα μικρά ιαπωνικά cruisers

Θα μπορούσαμε να ξαναζήσουμε την εποχή που χιλιάδες ιαπωνικά τσοπεροειδή έδωσαν τη δυνατότητα έκφρασης σε μοτοσικλετιστές που ήθελαν να το ζήσουν σαν Easy Riders;

Σπάνια η ιστορία τείνει να επαναλαμβάνεται όπως μας αρέσει να πιστεύουμε. Τις περισσότερες φορές πιανόμαστε από λεπτομέρειες και συμπτώσεις για να αναγνωρίσουμε ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών εποχών. Σε ό,τι αφορά όμως της μοτοσικλέτες και την επανεμφάνιση παλαιών μοδών, οι συμπτώσεις παραείναι πολλές για να μην μιλάμε για επανάληψη της ιστορίας.

Η λεπτή ισορροπία που προσπαθεί να κρατήσει η Kawasaki Z650RS

Δεν χρειάζεται να εστιάσουμε στη μόδα της κατηγορίας των νεορετρό μηχανών, η τάση της επανάληψης σαρρώνει όλες τις κατηγορίες με μία ξεκάθαρη θέληση ακόμα και νεκρανάστασης ξεχασμένων κατηγορίων, όπως αυτή των μικρών cruisers. Έχουν περάσει σχεδόν 30 χρόνια από όταν οι ιαπωνικές παραεισαγωγές με πολύ αξιόλογα μηχανάκια 400 κυβικών όρισαν μία και δύο γενιές μοτοσικλετιστών, ανεξάρτητα από τα γούστα τους. Από τα supersport και τα γυμνά, μέχρι τα τσοπεροειδή και τα on-off, στα 400 κυβικά μπορούσε να βρει ο καθένας από την πρώτη του μοτοσικλέτα, μέχρι αυτή που θα τον συντρόφευε για πάντα. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σήμερα.

 

 

Οι μηχανές 400 κυβικών, που τότε τις λέγαμε μεσαίου κυβισμού γιατί οι «χιλιάρες» ήταν πολύ σπάνιο κι εξωτικό θέαμα, σήμερα είναι μικρές στην Ευρώπη, αλλά είναι μεσαίες προς μεγάλες για τις αναδυόμενες αγορές. Δεν είναι τυχαίο που ακόμα και η Harley-Davidson μπηκε στον πειρασμό να παρουσιάσει στην Κίνα μια μοτοσικλέτα σε αυτά τα κυβικά. Από εκεί και πέρα η ανάγκες για commuting με στυλ στην Ευρώπη κούμπωσαν πάνω στην ασιατική ανάπτυξη και έτσι πλέον υπάρχει τουλάχιστον μία 400άρα με κορυφαία χαρακτηριστικά σε κάθε κατηγορία. Από την KTM 390 Adventure, μέχρι την Kawasaki ZX-4R, υπάρχει κάτι για όλους, ακόμα και για τους τσοπεράδες.

Εκτός από την Rebel, υπάρχει και αυτή η Honda που απειλεί την Eliminator 

Η νέα Eliminator της Kawasaki εκμεταλλεύεται την παράδοση της εταιρείας στα υδρόψυκτα εν σειρά δικύλινδρα cruisers, μια παράδοση με ρίζες στη δεκαετία του ‘80, και φέρνει τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα των μακριών και χαμηλών power cruiser στα προσιτά κυβικά.

 

 

Με 45 άλογα και έχοντας στο στόχαστρο το Rebel της Honda, η νέα Eliminator είναι στυλάτη χωρίς να κάνει παραχωρήσεις στον ρόλο της σαν commuter δίνοντας μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική στα on-off και τα πιο κλασικά νεορετρό. Το μόνο που μένει να φανεί είναι αν υπάρχουν ακόμα στην Ευρώπη «τσοπεράδες» για αυτά τα κυβικά και κατά πόσο μπορεί η Gen Z να αναβιώσει αυτή την μοτοσικλετιστική υποκουλτούρα; Ενδιαφέρον στοίχημα. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved