Το ρεζερβουάρ της και η «κομμένη» ουρά έχουν κάτι από τις πορτοκαλί XR 750 που αλώνιζαν στις οβάλ χωματερές πίστες της Αμερικής, αλλά κάπου εκεί τελειώνουν οι μνήμες που μπορεί να φέρει στην επιφάνεια αυτή η μικρή μοτοσικλέτα με τα λογότυπα της Harley-Davidson. Κάτω από το γνώριμο ρεζερβουάρ δεν υπάρχει κάποιος μεγάλος αερόψυκτος V2, αλλά ένας υγρόψυκτος εν σειρά δικύλινδρος 350 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 36 ίππους.
Οι σωλήνες του πλαισίου προσπαθούν να κρυφτούν, όντας βαμμένοι μαύροι, αλλά η ομοιότητα με το Benelli BN 302 δεν κρύβεται. Η νέα μικρή Harley δεν παρουσιάστηκε απλά στην Κίνα επειδή εκεί είναι στραμμένος ο στόχος των πωλήσεών της, αλλά και γιατί είναι μια 100% κινεζικής κατασκευής μοτοσικλέτα. Ουσιαστικά οι Αμερικάνοι έδωσαν την άδειά τους για να χρησιμοποιηθεί το βαρύ σαν ιστορία logo τους με την ελπίδα να αυξήσουν σε όγκο τις πωλήσεις τους, αλλά κυρίως να κατεβάσουν τον μέσο όρο ηλικίας του αγοραστικού τους κοινού.
Πώς γιορτάζει η Harley-Davidson τα 120α της γενέθλια;
Η εταιρεία από το Milwaukee έχει μια μακρά ιστορία αποτυχιών σε αυτό το πεδίο. Από τις περίφημες ιταλικές Harley με τον οριζόντιο κύλινδρο της Aermacchi, μέχρι τις πολύ πρόσφατες Street 750, που δεν κατάφεραν να πείσουν κανέναν, τα μικρά κυβικά φαίνεται ότι δεν πάνε στη Harley. Παρά τους κακούς οιωνούς, η Harley δοκιμάζει για ακόμα μία φορά και αυτή τη φορά παίζει τα ρέστα της.
Η βάση της Benelli είναι δοκιμασμένη και αξιόπιστη, ενώ το αγοραστικό κοινό της Κίνας και γενικότερα της Ασίας διψάει για «αμερικανιά» ακόμα κι αν αυτή δεν είναι και πολύ γνήσια. Η τιμή της στην Κίνα θα είναι αρκετά κάτω από τις 5.000€, μια αρκετά ελκυστική τιμή για commuting με στυλ. Το θέμα είναι ότι Χ 350 έχει σοβαρό ανταγωνισμό και από άλλες νεορετρό ασιατικές κατασκευές με δυτικό DNA κάτι που το κάνουν πολύ πιο πειστικά αντιγράφοντας την αρχιτεκτονική παλαιότερων κινητήρων. Ωστόσο η μικρή Harley έχει έναν άσσο στο μανίκι της που έρχεται σε λίγο.
Και αυτή είναι η πιο προσιτή Harley μέχρι να έρθει η X 350
Έχοντας έτοιμη τη βάση για μία μεγαλύτερη αδερφή, η X 500 με βάση την ανάλογη Benelli των 500 κυβικών είναι θέμα χρόνου, και μάλιστα αυτή θα βρει τον δρόμο της και για την αμερικάνικη αγορά που έχει αρχίσει κι αυτή να εκτιμάει σιγά-σιγά τις μικρότερες και ελαφρύτερες μοτοσικλέτες. Η επιτυχια των μικρών Harley δεν αφορά μόνο τις ίδιες σαν μοντέλα, αλλά ούτε περιορίζονται στο εργοστάσιο.
Ουσιαστικά πρόκειται για μεταβατικά μοντέλα, είναι άγνωστο αν θα υπάρξει μια επόμενη γενιά μικρών βενζινοκίνητων Harley, ακόμα κι αν σπάσουν τα ταμεία. Οι δύο αυτές μικρές Harley έχουν σαν κύρια αποστολή να προετοιμάσουν τις επόμενες γενιές, αλλά και τις υπάρχουσες, χαρλεάδων για την ηλεκτρική εποχή. Η μετάβαση θα είναι πολύ πιο ομαλή με έναν «ξένο» στις αμερικάνικες παραδόσεις κινητήρα. Μια μοτοσικλέτα που απορρίπτει από τώρα όσα στοιχεία δεν μπορούν να υπάρξουν σε μια ηλεκτρική Harley, από τον trademark ήχο “potato-potato”, μέχρι τους κραδασμούς της στενής περιεχόμενης γωνίας των 45°, προσφέρει από τώρα όσα δεν πρόκειται να χαθούν στα χρόνια που έρχονται.