Η εμμονή των Άγγλων κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων με την «ησυχία» είναι παροιμιώδης. Τόσο η Rolls-Royce όσο και άσπονδη Bentley έβαζαν ανέκαθεν τη χαμηλή στάθμη θορύβου, τόσο στην καμπίνα, όσο και στο περιβάλλον. Το δέρμα και οι ξύλινες επενδύσεις συμπλήρωναν ένα τρίπτυχο που να θυμίζει το περιβάλλον μιας βιβλιοθήκης, άρα η ησυχία δεν είναι ένα απλό καπρίτσιο. Ας μην ξεχνάμε και το πόσο θορυβώδη ήταν τα αυτοκίνητα αλλοτινών εποχών.
Η ηλεκτροκίνητη Rolls-Royce που θα ζήλευε ο Thomas Shelby
Όσο καλή κι αν ήταν όμως ο ηχομόνωση αυτή της σχεδόν μοναδικής S2 Continental, και όσο πολιτισμένος κι αν ήταν για μέτρα της εποχής ο V8 των 6,2 λίτρων, απείχε αρκετά από το όνειρο των δημιουργών της. Το σχεδόν μοναδική πάει στο ότι αυτή η S2 του 1961 είναι μόλις μία από τέσσερις που έφτιαξε ο καροσερίστας James Young πάνω στο σασί της Continental, αλλά αυτή είναι πραγματικά μοναδική γιατί κατάφερε να γίνει κυριολεκτικά αθόρυβη.
Όπως καταλάβατε αυτή η Bentley έχει στη θέση του κλασικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, μια συστοιχία μπαταριών και έναν ηλεκτροκινητήρα από τη Lunaz, η οποία ειδικεύεται σε αυτού του είδους τις μετατροπές κλασικών αυτοκινήτων. Μάλιστα η ηλεκτροκίνηση δεν την έκανε πιο ήσυχη, αλλά και πιο γρήγορη. Οι 400 ίπποι φέρνουν το 0-100 σε μόλις 6.9 δεύτερα, επιτρέποντας στη γηραιά κυρία να κινείται σε αντίστοιχους ρυθμούς με τις νέες γερμανοτραφείς Bentley. Εξίσου σύγχρονες είναι οι αναρτήσεις της, καθώς και τα φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά γιατί εκτός από γρήγορη, είναι και κάπως βαριά η κυρία.
To δώρο γάμου που έκανε ο David Beckham στον γιο του
Σύγχρονο όμως είναι μόνο ό,τι δεν φαίνεται. Ό,τι φαίνεται είναι πιστό στο δόγμα του παραδοσιακού coachbuilding. Πριν δεχτεί τη μεταμόσχευση της ηλεκτρονικής της καρδιάς, η S2 λύθηκε μέχρι βίδας και γυμνού μετάλλου και αποκαταστάθηκε στο χέρι με τις λαμαρίνες να μπαίνουν εκ νέου σε ξύλινα καλούπια για να αποκτήσουν το σχήμα τους.
Η μόδα του εξηλεκτρισμού τέτοιων ακριβοθώρητων αυτοκινήτων έχει αρχίσει να ξεπερνάει το ταμπού της κακοποίησης της κλασικής τους ταυτότητας. Κι αυτό γιατί τέτοια αυτοκίνητα, 60+ χρονών και τόσο μοναδικά, δεν μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους σαν νεότερα και πιο μαζικά κλασικά αυτοκίνητα. Η θέση τους είναι στα μουσεία και τις κλειστές συλλογές, ενώ η ηλεκτροκίνηση τους επιτρέπει να βλέπουν το φως της ημέρας, αλλά και να τα χαίρεται το κοινό ως δημόσιο θέαμα στους δρόμους. Άλλωστε αυτή η Bentley δεν μπορεί να κάποιος εύκολα ότι πρόδωσε τις ρίζες της, έγινε τόσο αθόρυβη όσο θα ήθελαν οι δημιουργοί της.