Η δεκαετία του ‘80 ήταν πραγματικά η εποχή που άφηναν τους μηχανικούς να κάνουν ό,τι, μα ό,τι θέλουν. Τα πράγματα ήταν πολύ απλά, υπήρχε μια οικογενειακή καρότσα διαθέσιμη, η οποία για τις ανάγκες της αγοράς ήταν εφοδιασμένη με ένα μοτέρ 1,6-1,8 λίτρων, μπορεί και λίγο πάνω από 1000 κυβικά για πονεμένες αγορές σαν τις ελληνικές, και στη συνέχεια την έδιναν σαν λευκή επιταγή στους μηχανικούς για να την κάνουν αγωνιστικό υπερόπλο.
Ο ξαφνικός «θάνατος» του Ford Fiesta
Εκείνη η εποχή δεν είχε 15 κατηγορίες και 34 crossovers η κάθε μία, ενώ τα μηχανοκίνητα σπορ ήταν αυτά με την ποικιλία. Έτσι η γρήγορη έκδοση ενός αυτοκινήτου ως όχημα homologation έπρεπε να μπορεί να κοπανιέται στο ράλι Ακρόπολις, και ταυτόχρονα να γυρίζει το Silverstone σε γρήγορους ρυθμούς. Όσο ακατόρθωτο κι αν μοιάζει αυτό, αυτή η ήταν η δεκαετία του ‘80, τότε που τα μονοθέσια της F1 απέδιδαν 1500 ίππους και στα ράλι βλέπαμε τα κτήνη του Group B να ντριφτάρουν με τα τέσσερα.
Το Sierra της Ford ήταν κι αυτό ένα τέκνο της εποχής αυτής, όπως και οι γρήγορες εκδόσεις του. Το ταπεινό και αδιάφορο στην εμφάνιση οικογενειακό σεντάν με το που πέρασε το κατώφλι της Cosworth δεν έγινε μόνο ένα πάρα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με τετρακίνητες και πισωκίνητες εκδόσεις που κοίταζε στα μάτια διθέσια κουπέ περισσότερων ίππων, αλλά και μία βάση για αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Μια Mustang που θα είχε πολλές ιστορίες να πει αν μπορούσε να μιλήσει
Στην Ελλάδα οι παλαιότεροι τα θυμούνται σε μορφή τροπέτου να μπαίνουν κάτω από το σασί των ταπεινών 1,6i και να γράφουν τη δική τους ιστορία σε ευθείες ή στροφές, ανάλογα με τον τύπο της μετάδοσης, αλλά εκεί που μπορούσαν να χαρούν τα αυθεντικά Sierra Cosworth υπήρχε ένα πραγματικό Ιερό Δισκοπότηρο, το Sierra RS 500.
Αυτό ήταν το πιο ready to race Sierra από όσα φτιάχτηκαν, ακόμα και από τα «απλά» Cosworth. Γιατί εκτός από τα 5.000 Cosworth που φτιάχτηκαν σαν homologation για το Group A, φτιάχτηκαν και άλλα 500 στο χέρι από την Aston Martin Tickford για την Ford. To RS 500 ήταν διαθέσιμο μόνο με την τρίθυρη liftback καρότσα και ο κινητήρας του απέδιδε 224 ίππους, όχι πολλούς περισσότερους σε σχέση με τα άλλα Cosworth, αλλά το μυστικό του μοτέρ ήταν αλλού. Σχεδόν όλα του τα εξαρτήματα ήταν πολύ πιο ενισχυμένα έτσι ώστε αυτό το μοτέρ να μπορεί αυξήσει την ιπποδύναμή του μόνο με χρήση περιφερειακών και fine tuning, κάτι που φυσικά έγινε σε όλα τα RS 500. Εκτός από αυτό εδώ.
Αυτό το RS 500 δημοπρατείται τώρα και η αξία του εκτιμάται ότι θα αγγίξει τις 200.000 γιατί εκτός από εντελώς στοκ, έχει και μόλις 8.355 χλμ στο κοντέρ. 200.000 δεν είναι και λίγα για ένα αυτοκίνητο 35 χρονών, αλλά είναι λίγα για ένα σημαντικό κεφάλαιο της αυτοκίνησης, είναι ζήτημα οπτικής γωνίας.