Κάθε φορά που βλέπουμε έναν μεσήλικα με σκούτερ σε κάποιο φανάρι να ζαχαρώνει τη μηχανή κάποιου που περιμένει δίπλα του, μας είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι κάποτε ήταν κάγκουρες με γιαπωνέζικα τετρακύλινδρα, χωρίς πινακίδα με κουρελού στο υποπλαίσιο και κομμένη ουρά. Κι όμως οι πιθανότητες είναι αρκετά μεγάλες, ακόμα κι αν δεν ήταν από τους πολύ τυχερούς που άντεχε η τσέπη τους του ιερό δισκοπότηρο των δίτροχων 80s, τη Honda CB900F, γνωστή και ως Bol d’Or από τον αγώνα που επικράτησε ή Μπολντόρι όπως έμεινε στις γρήγορες πιάτσες.
Είναι περίεργο που στην εποχή που όλοι προσπαθούν να πουλήσουν την κληρονομιά τους με νεο ρετρό μοτοσικλέτες, η Honda παρακολουθεί κάπως μουδιασμένη την όλη φάση. Η πιο σοβαρή της απόπειρα ήταν το CB1100, μια μηχανή τόσο πλαδαρή με περιφερειακά που την αδίκησαν και εντελώς ανέμπνευστη οδική συμπεριφορά που κατέληξε τελικά ένα μεγάλο κρίμα. Η βάση για ένα σύγχρονο Bol d’Or ήταν έτοιμη, αλλά οι Ιάπωνες έμοιαζαν σαν να βαρέθηκαν το project στη μέση.
H Honda που έκλεψε την καρδιά του Steve McQueen
Από εκείνη τη μέση το έπιασαν οι μηχανικοί της Rough Crafts που μας προσφέρουν μερικά από τα πιο λαχταριστά custom μηχανάκια, για να κάνουν το CB1100 το Bol d’Or που αξίζει. Από την αρχική μοτοσικλέτα κράτησαν μόνο ότι άξιζε, τον ογκώδη και όμορφο τετρακύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα με την 80s κεφαλή με τους δύο ΕΕΚ που μοιάζει με 8βάλβιδο, αλλά είναι 16βάλβιδος, αλλά και το σωληνωτό πλαίσιο γύρω από αυτόν.
Αρχικά υποβλήθηκε σε αυστηρή δίαιτα και έχασε κάτι παραπάνω από 20 κιλά, είτε αφαιρώντας περιττά πράγματα, είτε με αντικατάσταση με ελαφρύτερα όσων είναι απαραίτητα. Στη δεύτερη κατηγορία πρωταγωνιστούν οι ζάντες από ανθρακονήματα. Το ρεζερβουάρ είναι εντελώς καινούργιο με χυτές γραμμές που παίζουν τον ρόλο ολόκληρου του bodywork της γυμνής μηχανής ενώ αγκαλιάζει την ογκώδη κυλινδροκεφαλή. Εξίσου μοναδικά και custom είναι η ουρά και τα μινιμαλιστικά πλαϊνά.
Οι επιδόσεις της ανανεωμένης CB1100 κάνουν περήφανη την αυθεντική Bol d’Or και με τις επεμβάσεις στην εισαγωγή και την χειροποίητη εξάτμιση της SC Projects, να συνοδεύονται από ένα εντυπωσιακό ανάποδο πιρούνι της Ohlins και ακτινικές δαγκάνες της Beringer που κρατάνε καρφωμένη τη μηχανή στο δρόμο, ακόμα κι αν αυτός δεν είναι οι στροφές του Paul Ricard.