Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την εποχή που βλέπαμε τις κινέζικες μοτοσικλέτες σαν ανέκδοτα με ρόδες. Σήμερα πολλές από αυτές δεν είναι απλά μια τίμια value for money επιλογή, αλλά κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία τους, αναγκάζοντας ακόμα και μεγάλους κατασκευαστές σε συμπράξεις και ανταλλαγή τεχνολογίας.
Αν υπάρχει ένας μόνο τομέας στον οποίο υστερούν ακόμα οι Κινέζοι, είναι στην πώληση συναισθήματος, γιατί στο κομμάτι του κλέους των αγώνων έχουν μπει και εκεί δυναμικά με το πρόσφατο παράδειγμα στο Dakar με σύσσωμη την ομάδα να τερματίζει, να δίνει σοβαρές υποσχέσεις για το μέλλον. Επειδή οι Κινέζοι έχουν μπει πολύ πρόσφατα στο παιχνίδι και δεν υπάρχει τίποτα το νοσταλγικό για όσους είχαν κάνει το λάθος να αγοράσουν κάποτε ένα κινέζικο παπί που σκόρπαγε 5 βίδες ανά 100χλμ, η Zeths αποφάσισε να σκηνοθετήσει την ιστορία της.
H Zeths είναι μία από τις αναρίθμητες κινέζικες εταιρείες μοτοσικλετών και ιδρύθηκε μόλις το 2016 λίγο έξω από τη Σαγκάη και έχει επικεντρωθεί στις μεγάλες σχετικά μοτοσικλέτες για την αγορά της Ασίας σε μια, ας πούμε premium εκτέλεση συνταγών. Η τελευταία προσθήκη στην γκάμα της Zeths, η οποία δεν περιλαμβάνει καμία μοτοσικλέτα με κυβισμό κάτω των 250 κυβικών, είναι η ZFR 500 R και το όνομά της μπορεί να θυμίζει κάποια φανταστική ιαπωνική απομίμηση σαν να έχει βγει από κάποιο Grand Theft Auto, αλλά η όψη της είναι ακόμα πιο νοσταλγική.
Με ένα γρήγορο πέρασμα στις λίστες με τις νεορετρό μοτοσικλέτες, η μηχανές που έχουν έμπνευση από τα 80s είναι ελάχιστες, με κυριότερο εκπρόσωπο της δεκαετίας την νέα Yamaha XSR 900 και σίγουρα καμία δεν έχει ακόμα φέρινγκ, μέχρι που κάλυψαν το κενό οι Κινέζοι.
Η ZFR 500 R μοιάζει με ρέπλικα ενός κάποιου ιαπωνικού superbike των 80s με τα διπλά στρογγυλά φώτα μπροστά να έχουν κάτι από Suzuki GSXR 750, ενώ το μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω έχει κάτι από Honda R30. Κάτω από το όμορφο φέρινγκ δεν βρίσκεται κάποιος τετρακύλινδρος κινητήρας, ούτε έχει 750 κυβικά όπως οι μηχανές που θα ήθελε να αντιγράψει. Ωστόσο ο δικύλινδρος κινητήρας των 500 κυβικών αποδίδει 50 ίππους, κάτι που κάνει τη ZFR μια καταπληκτική επιλογή για τους κατόχους διπλώματος A2 κατηγορίας.
Εκτός από το κλασικό αλουμινένιο πλαίσιο των δύο δοκών, δεν γνωρίζουμε ακόμα άλλες λεπτομέρειες, ούτε αν θα εξαχθεί στη ευρωπαϊκή αγορά, αν και το στυλ της μοιάζει να σχεδιάστηκε ακριβώς για αυτή. Με μια τίμια τιμή όπως έχουμε συνηθίσει από τις κινέζικες μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού, ίσως έχουμε την πρόκληση που χρειάζονται οι Ιάπωνες για να απαντήσουν με τα δικά τους φερινγκάτα νεορετρό, ποιος δεν θα ήθελε ένα XSR 900 με φέρινγκ;