Ο εξηλεκτρισμός, αλλά κυρίως η πορεία προς την αυτόνομη οδήγηση, έχει ανοίξει την όρεξη στους κατασκευαστές ηλεκτρονικών συσκευών για να μπουν στο παιχνίδι των 4 τροχών με τον αέρα που έχουν στην ανάπτυξη software. Από τη μία έχουμε τις νεοφυείς παρουσίες όπως Tesla, Rivian, Lucid και άλλους νέους παίκτες κι από την άλλη τους παραδοσιακούς όπως την Apple και τη Sony που θέλουν να μοιράσουν την εμπειρία τους με υπάρχοντες κατασκευαστές αυτοκινήτων για να μπουν στο παιχνίδι. Σε αντίθεση με την Apple που ακόμα ψάχνεται με το υψηλού ρίσκου παιχνίδι που έχει παίξει, η Sony φαίνεται να τα πηγαίνει λίγο καλύτερα.
Η συνεργασία με τη συμπατριώτισσά της Honda φαίνεται να μπαίνει σε μια φάση ωρίμανσης και μετά από δύο concept cars ήρθε η ώρα ενός τρίτου, το οποίο είναι πρωτότυπο το οποίο πρόκειται να μπει στην παραγωγή. Το στοίχημα της Sony θέλει άνοιγμα των παραγγελιών το 2025 και τα πρώτα αυτοκόντα με το σήμα της να κυλούν τους τροχούς τους στους αμερικάνικους δρόμους μέσα στο 2026.
Το όνομα αυτού Afeela και θέλει να επινοήσει και να υπονοήσει ένα νέο αίσθημα οδήγησης σε σχέση με τα αυτοκίνητα του παρόντος. Καθόλου τυχαία, η Sony παρουσίασε το Afeela στην έκθεση CES του Λας Βέγκας, στην έκθεση που παρουσιάζονται όλες οι καινοτόμες ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές. Το σνομπάρισμα των εκθέσεων αυτοκινήτου ήταν εσκεμμένο και δείχνει την διαφορετική ρότα που θέλει να τραβήξει η Sony ακόμα και σε σχέση με τη συνεργάτιδά της Honda.
Αυτή η διαφορετικότητα φαίνεται από την πραμάτεια που διαφήμισε το Afeela αναγνωρίζοντας το κοινό στο οποίο απευθύνεται κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Αντί να να αναφέρει ισχύ, αυτονομία και άλλα τέτοια βασικά που ενδιαφέρουν τον μέσο αγοραστή αυτοκινήτου, έβγαλε μπροστά τα gadgets. Το δυνατό χαρτί είναι τα microchips που χρησιμοποιεί, τα οποία εξέλιξε σε συνεργασία με την Qualcomm και είναι τόσο ισχυρά, ώστε να μπορεί να ελέγχει ένα περίπλοκο σύστημα με πάνω από 40 αισθητήρες.
Εδώ μιλάμε για κάμερες, ραντάρ ακόμα και υπέρηχους που σκανάρουν το περιβάλλον του αυτοκινήτου συνέχεια και σε μεγάλη απόσταση από αυτό. Το όραμα για μια πλήρως αυτόνομη οδήγηση έρχεται πιο κοντά με την ταχύτατη ανίχνευση εμποδίων, αλλά κυρίως μέσα από την ανάλυση των δεδομένων που φέρνει ασφάλεια στους επιβάτες.
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, εξωτερικά το Afeela μοιάζει να αντιγράφει παρόμοιες σιλουέτες σε σχήμα σταγόνας που έχουμε σε νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Hyundai και της Mercedes, αλλά αυτό μάλλον έγινε επίτηδες. Η οπτική της Sony στην εμπειρία της αυτοκίνησης είναι από μέσα προς τα έξω. Δηλαδή σχεδιάστηκε πρώτα το σαλόνι για μια διαφορετική in car experience με το εξωτερικό να ακολουθεί μια κοινά αποδεκτή φόρμα. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει με τις ηλεκτρονικές συσκευές που λίγο πολύ μοιάζουν εξωτερικά (δείτε τα smartphones για παράδειγμα) ενώ οι διαφορές είναι «αόρατες» και μόνο στις λίστες με τα τεχνικά στοιχεία.
Κάποτε η Sony άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούγεται η μουσική με τη εφεύρεση-επανάσταση που έφερε το walkman βγάζοντας τη μουσική από το σπίτι και τα μαγαζιά δίνοντάς της κίνηση. Μια αντίστοιχη επανάσταση μοιάζει να θέλει να κάνει και με το πρώτο αυτοκίνητο που θα έχει το σήμα της. Η βασική ιδέα είναι ίδια με το walkman. Αντί να προσπαθεί να πείσει το κοινό για μια ανάγκη αλλαγής του τρόπου που ακούνε μουσική/οδηγούν αυτοκίνητο, απευθύνεται στο κοινό που μέχρι τότε ή τώρα, δεν μπορούσε να ακούσει μουσική/οδηγήσει αυτοκίνητο λόγω του τρόπου ζωής του.
Είναι ένα μεγάλο στοίχημα, αλλά κάτι ότι οι Ιάπωνες έχουν φέρει το παιχνίδι στα μέτρα τους και είναι έτοιμοι για μια ακόμα επανάσταση.