Δυνατά μπήκε το 2023 το οποίο έχει δύο πολύ σημαντικές μοτοσικλετιστικές επετείους. Στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού η Harley Davidson κλείνει 120 χρόνια ελευθερίας, ενώ στην Ευρώπη το τμήμα μοτοσικλετών της BMW κλείνει ένα αιώνα ποιότητας και ταχύτητας. Οι επετειακές εκδόσεις είναι αυτονόητες, με το εργοστάσιο του Μονάχου να μην κρατιέται και να προχωρά στην παρουσίαση των δύο πρώτων συλλεκτικών μοντέλων.
Είναι τα δύο πρώτα γιατί η πρόθεση της εταιρείας είναι παρουσιάσει κι άλλα μοντέλα σε επετειακά χρώματα. Για λόγους που έχουν να κάνουν προφανώς με την ιστορική συνέχεια, τα δύο πρώτα επετειακά μοντέλα είναι και αυτά που κρατούν τη σύνδεση με το παρελθόν της εταιρείας, τα R nine T και το R18, τα οποία απέκτησαν κάτι σαν πατίνα για χρωματικό συνδυασμό.
Όπως αναμενόταν, το μαύρο χρώμα κυριαρχεί, άλλωστε ήταν και το μοναδικό χρώμα στο οποίο ήταν διαθέσιμες για αρκετές δεκαετίες οι μοτοσικλέτες της BMW. Παρόντα είναι και τα κλασικά λευκά σιρίτια στο ρεζερβουάρ, τα φτερά και άλλα σημεία των μοτοσικλετών. Αυτό που κάνει ιδιαίτερες τις επετειακές R nine T και R18, είναι το χρώμιο στο ρεζερβουάρ με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει με ξεβαμένο από τη χρήση και τη φθορά γυμνό μέταλλο.
Η roadster R nine T εκτός από τα ειδικά χρώματα και το σήμα των 100 χρόνων, είναι εξοπλισμένη με μια σειρά από αξεσουάρ από τον κατάλογο Option 719 με πολλά κομμάτια από αλουμίνιο που έχει δεχτεί μηχανική κατεργασία όπως τα καπάκια του μπόξερ κινητήρα, τα ρυθμιζόμενα ποδοστήρια και οι καθρέφτες που εδράζονται στα άκρα του τιμονιού. Σε ένα τεχνολογικό άλμα από το παρελθόν, η επετειακή R nine T έχει στάνταρ θερμαινόμενα γκριπ και cruise control. To κλασικό στυλ ολοκληρώνεται με το μαύρο πιρούνι, όπως οι παλιές BMW με τα μπροστινά χωρίς τηλεσκοπικό.
Η μεγάλη αδελφή, η R18 χρειάστηκε να καταβάλλει λιγότερη προσπάθεια για να θυμίσει τις παλιές BMW κι έτσι αυτή περιορίζεται σε μια διαφορετική κόκκινη σέλα, τις πιο ελεύθερες εξατμίσεις της Akrapovic και λίγο παραπάνω χρώμιο σε διάφορα σημεία για να τονιστεί η βιντατζιά στον αέρα που αποπνέει το cruiser των 1800 κυβικών.
Οι τιμές των επετειακών BMW αναμένονται περίπου 10% ακριβότερες από τις απλές εκδόσεις τους και θα βρίσκονται στις εκθέσεις τον προσεχή Μάρτιο. Με αυτή την εισαγωγή μας άνοιξε η όρεξη και περιμένουμε και τις άλλες δίκυκλες «κατοστάρες», κάτι μας λέει ότι ψήνεται και μια S 1000 RR και το πώς θα ενσωματώσει τη νοσταλγική διάθεση της χρονιάς είναι ένα μεγάλο ερώτημα…