Τη γνωρίσαμε ως πρωτότυπο, θαυμάσαμε τα τεχνικά στοιχεία του κινητήρα σε στατική έκθεση, τον είδαμε και στο νέο Transalp, λογικά το νέο best seller της ελληνικής αγοράς, αλλά η νέα Hornet είναι το πραγματικά μεγάλο στοίχημα του Ιαπωνικού κολοσσού. Όπως και οι προηγούμενες Hornet, έτσι και αυτή θα προσπαθήσει να βάλει σε ένα πακέτο, ελκυστικό σε τιμή, τόσο την streetfighter κοφτερή συμπεριφορά και απόδοση, όσο και την roadster φιλοσοφία που είναι φιλική στην καθημερινή χρήση και το commuting. Είναι δύσκολο να πατάς σε δύο βάρκες, αλλά η Honda έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορεί να το κάνει, το θέμα είναι αν το επιθυμούν και οι υποψήφιοι αναβάτες.
Ας ξεκινήσουμε από τη σημειολογία του ονόματος, CB750, δύο γράμματα και τρεις αριθμοί που σύστησαν στους μηχανόβιους των περασμένων γενεών τον τετρακύλινδρο κινητήρα σε ένα προσιτό και αξιόπιστο σύνολο. Να όμως που η επέλαση του δικύλινδρου εν σειρά με στρόφαλο 270° είναι τόσο ισοπεδωτική που βρίσκεται πίσω ακόμα κι από το λογότυπο CB750. Αν το όνομα που τα ξεκίνησε όλα εγκατέλειψε την παράδοση, ήρθε η ώρα για όλους μας να το πάρουμε απόφαση και να προχωρήσουμε χωρίς συναισθηματισμούς, αν υπήρχε τρόπος να συνεχιστεί βιώσιμα ένας τετρακύλινδρος μεσαίου κυβισμού, η Honda θα είχε βρει τον τρόπο.
Θα μπορέσει η νέα Translalp να δώσει και πάλι κύρος στις μεσαίου κυβισμού on-off;
Με δύο κυλίνδρους λιγότερους, αλλά και έναν εκκεντροφόρο λιγότερο επίσης λόγω της κεφαλής unicam, η Honda έβαλε όλη της σοφία για να ισοσταθμίσει τις απώλειες. Δεν είναι τόσο τα 90κάτι άλογα που είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τα τετρακύλινδρα μοτέρ, ούτε και η απολαυστική απόδοση που θυμίζει V2 λόγω του στρόφαλου των 270° είναι το ότι όλο αυτό το κάνει σαν να μην φαίνεται ένας εξωτικός κινητήρας, αλλά ένας καθημερινός κινητήρας ήπιας απόδοσης με δύο πρόσωπα, Δρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ.
Τα περιφερειακά της νέας Hornet δείχνουν ότι θα μπορεί να τα κάνει όλα όπως υπόσχονται οι Ιάπωνες. Η υπερπλήρης ηλεκτρονική σουίτα είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών και εκτός από τα 4 διαφορετικά προγράμματα απόκρισης του γκαζιού, υπάρχουν ρυθμίσεις για την αποτροπή σούζας, ελέγχου της ροπής, του «φρένου» του κινητήρα κλπ. Όλα αυτά αναμένονται σε μία τιμή λίγο πάνω από τις 8.500€ που δεν θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη μιας και συνδυάζει το όνομα της Honda, τον ευρωπαϊκό εξοπλισμό και μια κινέζικη τιμή. Τότε γιατί να είναι στοίχημα με τόσο καλούς οιωνούς;
Γίνεται μια μηχανή να συνδυάσει υψηλή τεχνολογία και απόδοση με χαμλή τιμή αγοράς;
Η απάντηση είναι πολύ απλή κι εύκολη, το κοινό δεν αναζητά μια τέλεια μοτοσικλέτα που να τα κάνει όλα, αυτή η εποχή έχει περάσει ανεπιστρεπτί και μάλιστα η ειρωνεία είναι ότι όταν το κοινό ήθελε τέτοιες μοτοσικλέτες, τα best seller ήταν μοτοσικλέτες που προσπαθώντας να τα συνδυάσουν όλα, ήταν μέτριες σε όλους του τομείς. Ναι, η CB750 Hornet είναι αυτό που θα λέγαμε overqualified σε ένα βιογραφικό. Σε μια αγορά που δεν υπάρχουν πραγματικά κακές μοτοσικλέτες, αλλά μοτοσικλέτες για όλα τα γούστα. Το μοναδικό μειονέκτημα της νέας Hornet είναι ότι δεν έχει στόχευση σε ένα συγκεκριμένο κοινό και δεν υπακούει στις επιταγές του σύγχρονου μηχανόβιου lifestyle με τις διάφορες υποκουλτούρες του.
Το πρόβλημα με το σύγχρονο αυτό lifestyle είναι ότι γίνεται κομμάτι άλλων μαζικών κουλτούρων και δεν είναι αυτόνομο μοτοσικλετιστικό και γι’αυτό η αγορά της μοτοσικλέτας κινδυνεύει και συρρικνώνεται στη Δύση. Αν η Hornet πετύχει και κάνει αυτο το πισωγύρισμα στον ατόφιο μοτοσικλετισμό δεν θα κερδίσει μόνο η Honda, αλλά και οι επόμενες γενιές δικυκλιστών. Είναι ένα στοίχημα που αξίζει να παιχτεί και να κερδηθεί.