Την πρώτη φορά που εμφανίστηκε το σηματάκι Z06, πριν από μερικές δεκαετίες, οι άνθρωποι της Chevrolet υποστήριξαν ότι έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο ισάξιο με τις Ferrari και τις Porsche της εποχής. Στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν έχανε ντροπιαστικά σε μια «κόντρα» από στάση στην ευθεία, στη χειρότερη, όταν άρχιζαν οι στροφές έμενε πίσω κι από αυτοκίνητα με 4 πόρτες και σήματα άνευ κύρους στο καπό.
Όταν οι Αμερικανοί πήραν στα σοβαρά το θέμα της Corvette, ο χρόνος έμοιαζε αδυσώπητος. Το αγαπημένο αμερικάνικο σπορ αυτοκίνητο ήταν πια αγαπητό μόνο σε μεσήλικες και βάλε που βολεύεται με ένα γρήγορο και «μαλακό» αυτοκίνητο όταν θέλει να διασκεδάσει τις κρίσεις μέσης ηλικία και να κάνει ένα διάλειμμα από το SUV του. Άρα από τη μία υπάρχει ένα κοινό που δεν θέλει την Corvette όπως είναι, κι από την άλλη ένα κοινό που δεν θέλει να αλλάξει, ένα κοινό όμως που μειώνεται συνεχώς.
Κάπου εκεί οι μηχανικοί της Chevrolet είπαν να παίξουν τα ρέστα τους σε ένα από τα πιο ρομαντικά στοιχήματα της αυτοκίνησης. Θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει με την προσπάθεια του Ford να κερδίσει τη Ferrari με το GT40, αλλά αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο στοίχημα. Αυτή τη φορά δεν στοιχημάτισαν μόνο ενάντια στους Ιταλούς, αλλά και στην ηλεκτροκίνηση, τα υβριδικά συστήματα και τα τούρμπο.
H αρχή ήταν η μετακίνηση του κινητήρα πίσω από τα καθίσματα. Αυτή η αλλαγή ερμηνεύτηκε από πολλούς ως μια φαντεζί κίνηση για το θεαθήναι, αλλά ήταν ενδεικτική του πόσο σοβαρά πήραν τη δουλειά μηχανικοί και σχεδιαστές. Ο κινητήρας των 5,5 λίτρων, και των παραδοσιακά 8 κυλίνδρων σε διάταξη V, είναι ατμοσφαιρικός και κινεί μόνος του τους τροχούς της Corvette. Για τις ανάγκες της έκδοσης Z06 έχει δεχτεί τις κατάλληλες ενισχύσεις για να φτάσει τα 670 άλογα, και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Για το 2023 η Corvette Ζ06 είναι ακόμα πιο κοφτερή και ακόμα πιο ραφιναρισμένη. Το εσωτερικό έχει περισσότερο ανθρακόνημα από ποτέ και μάλλον απατεί μοκασίνια για την οδήγησή της. Οι εποχές που μπορούσες να μπεις με καουμπόικες μπότες σε μια Corvette έχουν περάσει. Τα 2,6 δεύτερα για το 0-100 είναι μόνο μια ιδέα των δυνατοτήτων της Z06.
Κάποτε το μοναδικό πλεονέκτημα της Corvette ήταν μόνο η τιμή της σε σχέση με τον ετυρωπαϊκό ανταγωνισμό, με το τζάμπα γκάζι που έδινε. Αυτό εξακολουθεί να ισχύει, αν και σε όχι τόσο μεγάλο βαθμό. Η βασική έκδοση της Ζ06 είναι περίπου στα μισά σε σχέση με μια 911 Turbo ή μια McLaren GT. Μπορεί κάλλιστα να τις φτάσει, ανάλογα με τον εξοπλισμό, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι είναι πιο γρήγορη από αυτές και όχι μόνο στην ευθεία.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μηχανικούς της Corvette που έφτιαξαν ένα αμάξι καλύτερο σε όλα του ανταγωνισμού, χωρίς να τους νοιάζει το πόσα θα πουλήσουν μακροπρόθεσμα. Άλλωστε ζούμε στην εποχή που το σήμα Mustang μπαίνει σε ηλεκτρικά SUV, και αυτό που έκανε η Chevrolet είναι το μεγαλύτερο βγάλσιμο γλώσσας από όταν βγήκε το logo των Rolling Stones.