Η Mercedes είναι γνωστή σαν η μοναδική εταιρεία που μπορεί να φτιάξει ένα όχημα που μπορεί να γυρίσει το Nurburing σε λιγότερο από 7 λεπτά και να το πάει μέχρι εκεί φορτωμένο σε ένα φορτηγό που έχει φτιάξει η ίδια εταιρεία και έχει το ίδιο αστέρι για σήμα. Η αλήθεια είναι ότι το εργοστάσιο με βάση τη Στουτγκάρδη μπορεί να βάλει το σήμα του σε οτιδήποτε έχει τροχούς, να το κάνει καλά και να μη θυσιάσει ούτε το ελάχιστο από το κύρος της.
Ανάμεσα στις SL και τα G Wagen και γενικά την ανεξάντλητη γκάμα της, ένα και μόνο όχημα της Mercedes ξεχωρίζει σαν αυτό που κάνει πραγματικά τα πάντα, το Unimog. Ξεκίνησε την καριέρα του στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια ως η πρόταση της Mercedes στους γεωργικούς ελκυστήρες, δηλαδή στα τρακτέρ, προσθέτοντας στοιχεία από τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, αλλά και τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα σε ένα από τα πολύ πρώιμα crossover οχήματα.
Από τότε το Unimog μπορεί να μεταφέρει άπειρους τόνους πατάτας, να κατακτά κορυφές οροσειρών, να συμμετέχει σε αγώνες τύπου Paris-Dakar, να συντηρεί σιδηροδρόμους, να εκχιονίζει δρόμους και φυσικά να αποτελεί βάση για τα πιο σκληροτράχηλα τροχόσπιτα. Ένα λίγο απ’όλα έιναι αυτό το Unimog Doka που βλέπουμε σήμερα. Όπου Doka σημαίνει διπλοκάμπινο εκ του doppelkabine.
Πρόκειται για το πιο κλασικό Unimog τύπου 406 που παράχθηκε από τα μέσα του ‘60 μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ‘90 και απέκτησε το status του cult οχήματος. Στην καμπίνα του φιλοξενεί 5 ενήλικες, ενώ στην καρότσα του μπορεί να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο camping οικοσύστημα για τους επιβάτες.
Στο επίκεντρο βρίσκεται φυσικά το σύστημα γραναζιών που επιτρέπει τα κέντρα των τροχών να βρίσκονται πάνω από τους άξονες και τα διαφορικά, αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος και κατά συνέπεια τις αναρριχητικές δυνατότητες. Μιλώντας για διαφορικά, έχει τρία ενεργά, ενώ η ισχύς του ατμοσφαιρικού diesel των 5,7 λίτρων περνάει μέσα από ένα κιβώτιο 20 ταχυτήτων προσφέροντας απόλυτη ακρίβεια στη διατήρηση συγκεκριμένης ταχύτητας κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.