Η Bentley Mulliner Batur είναι μια προφητική ματιά στο μέλλον της αυτοκίνησης

Οι εκκεντρικοί Βρετανοί θέλησαν να μας δώσουν μια ιδέα από το μέλλον της ηλεκτροκίνητης Bentley με έναν κινητήρα που έρχεται από τα παλιά…

Στο μεταβατικό στάδιο που περνάει η αυτοκινητοβιομηχανία καθώς περνάει από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στους ηλεκτρικούς, οι πιο ενδιαφέρουσες διεργασίες γίνονται σίγουρα σε εκείνους τους μικρούς και εκκεντρικούς κατασκευαστές που δαπάνησαν πολλές δεκαετίες για να χτίσουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους. Εταιρείες όπως η Bentley ή η Lamborghini που είχαν στην γκάμα τους κινητήρες σύμβολα που έμπαιναν για χρόνια κάτω από το καπό πολλών γενιών αυτοκινήτων, ξαφνικά βρίσκονται στο κατώφλι της γύμνιας ενός βασικού στοιχείου της ταυτότητάς τους και αυτό έχει τη δική του γοητεία. 

Ειδικά για την Bentley, μιας και εδώ μιλάμε για το τελευταίο της κομψοτέχνημα, o V8 των 6,75 λίτρων και ο W12 της αναγέννησής της είναι στοιχεία σχεδόν αναντικατάστατα για την ψυχή αυτών πολυτελών grand tourer και οι Βρετανοί θέλουν να μας φέρουν την αλλαγή ρότας όσο γίνεται πιο μαλακά, κυρίως στο συντηρητικό τους κοινό. Κάπου εδώ έρχεται η τυπικά βρετανικά εκκεντρική Bentley Mulliner Batur.

 

 

To μεσαίο της όνομα υποδηλώνει ότι πρόκειται για ένα ακόμα πιο ιδιαίτερο και περιορισμένης παραγωγής μοντέλο και πράγματι, μετά την Bacalar, έτσι και η Batur θα κατασκευαστεί σε μόλις 18 μοντέλα και η απόκτησή της απαιτεί κάτι περισσότερο από 1,65 εκ λίρες, μιας και η τιμή αυτή είναι προ φόρων. 

Εμφανισιακά πρόκειται για μια αρκετά παραλλαγμένη Continental Speed με κάποια στοιχεία του αυθεντικού αυτοκινήτου να παραμένουν σε μια ιστορική συνέχεια με την κληρονομιά της Batur. Τα νέα στοιχεία που φέρει η Batur, σύμφωνα με την Bentley, θα είναι η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας όταν αυτή περάσει στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά για να το κάνει αυτό, κάτω από το καπό της έβαλε τον κλασικό W12 που συντροφεύει τις σύγχρονες Bentley από όταν η βρετανική εταιρεία μπήκε κάτω από την αιγίδα της VW. Για την περίσταση ο W12 απέκτησε την υψηλότερη ιπποδύναμη που είχε ποτέ, 740 άλογα, και μια ροπή που οριοθετείται στο ολοστρόγγυλο 1000Nm. 

 

 

H σχεδιαστική άσκηση που αφορά την Batur, γιατί μόνο ως ένα concept car 18 αντιτύπων μπορεί να εκληφθεί, είναι πολύ πιο σημαντική από όσο φαίνεται για το μέλλον της εταιρείας. Το μέγεθος και το σχήμα του κινητήρα καθόριζε το σχήμα των αυτοκινήτων της φίρμας σε όλη της διάρκεια τους υπερεκατονταετούς της βίου. Από την εποχή των οκτάλιτρων εν σειρά κινητήρων που καταλάμβαναν το μισό μεταξόνιο μέχρι σήμερα, όλα ξεκινούσαν από τον κινητήρα. Αυτό σημαίνει πώς οι νέες ηλεκτρικές Bentley θα είναι πολύ διαφορετικές από όσο τις είχαμε συνηθίσει και αυτό γιατί οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ πιο συμπαγείς στις διαστάσεις τους. 

Έτσι η καμπίνα θα έρθει πιο κοντά στον πρόσθιο άξονα αλλάζοντας το δυναμικό προφίλ, μια κίνηση που επιχειρεί να προϊδεάσει η Batur με τον ανασχεδιασμό της Continental Speed. Σημαντικό ρόλο στη γέφυρα μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος παίζει το «άπειρο καπό» όπως το ονομάζουν οι σχεδιαστές της Bentley δίνοντας μια χυτή κίνηση και μια ψευδαίσθηση κατάληψης χώρου ενός κομματιού του αυτοκινήτου που πλέον δεν έχει κανέναν χρηστικό ρόλο. Όμως η διατήρηση μιας σπουδαίας κληρονομιάς είναι από μόνη της πάρα πολύ χρηστική, δεν νομίζετε;



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved