Οι «μεταμοσχεύσεις καρδιάς» με κινητήρες Corvette στην Αμερική είναι τόσο διαδεδομένες που πραγματικά είναι σαν να υπάρχει κάποιος άτυπος διαγωνισμός για την πιο εξωφρενική μετατροπή. Με μια πρόχειρη αναζήτηση του όρου “LS-swapped”, με τα αρχικά LS να υποδεικνύουν την παρουσία του αγαπημένου small block της Chevrolet. Παρά τα σχεδόν 6 λίτρα κυβισμού και τους 8 κυλίνδρους, είναι ένας κινητήρας με κόμπακτ διαστάσεις, τόσο μαζεμένες που χωράει σχεδόν κάτω από κάθε καπό, έχει αντικαταστήσει από αερόψυκτους τετρακύλινδρους σκαραβαίων, μέχρι wankel κινητήρες από ιδιοκτήτες RX-7 που βαρέθηκαν το ένα rebuild μετά το άλλο. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με κάτι που δοκιμάζει τους νόμους της φυσικής και της λογικής.
Στις φωτό έχουμε ένα αρκετά συνηθισμένο Mazda MX-5 πρώτης γενιάς, αυτή με τα pop-up φώτα που έβγαλε από τη λήθη της ιστορίας τα μικρά διθέσια roadster. Οι Ιάπωνες κατάφεραν να πάρουν τα καλύτερα και πιο διασκεδαστικά στοιχεία της βρετανικής σπορ παράδοσης και τα συνδύασαν με ιαπωνική αξιοπιστία και ανάγκες συντήρησης μικρομεσαίου hatchback. Όμως κάτω από τη συνηθισμένη εμφάνιση δεν υπάρχει ο ασθμαίνων ιαπωνικός κινητήρας των 1,6 λίτρων που ούτε 100 άλογα δεν απέδιδε, αλλά έχει στριμωχτεί ένας LS από κάποια Corvette.
Από τη στιγμή που μπεις στην κουνελότρυπα μιας τόσο χαοτικής μετατροπής δεν έχει νόημα να περιοριστείς στα 320 άλογα του εργοστασιακού μοτέρ και γι’αυτό τούτο το MX-5 έχει ένα εντελώς ελεύθερο σύστημα εξάτμισης με σωλήνες διατομής 2,5 ιντσών, κεφαλές από τον πιο σύγχρονο LS6 και φυσικά έναν πιο άγριο εκκεντροφόρο, έναν γιατί αυτός βρίσκεται στα έγκατα του κάρτερ όπως παλιά, κάτι που επιτρέπει και τις κόμπακτ διαστάσεις του κινητήρα.
Με τόσα άλογα και τόσο μικρό μεταξόνιο οι αλλαγές δεν μπορούσαν να περιοριστούν στο μηχανοστάσιο. Η ανάρτηση έχει νέα coilovers και τα μπροστά δισκόφρενα έχουν διάμετρο 11 ιντσών. Θεωρητικά το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κάνει λίγο πιο ελεγχόμενη την πλαγιολίσθηση, γιατί με τέτοιο set up, αυτή προβλέπεται άφθονη και διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή. Το πραγματικό skill με αυτό το MX-5 δεν είναι να μαζέψεις την ουρά του, αλλά να αντισταθείς στην υπερστροφή ισχύος.