Στοιχείο που ανάλογα με την ακρίβεια και τη στιβαρότητα της όλης του κατασκευής δημιουργεί αίσθηση εμπιστοσύνης ή μη.
Κάποιες εταιρείες έχουν καταλάβει περισσότερο από άλλες τη σημασία του επιλογέα ταχυτήτων, ακόμα και στα αυτόματα κιβώτια, και πέρα από τη μηχανολογική του υπόσταση προσέχουν και το θέμα της εμφάνισής του. Κάποιες άλλες κατέφευγαν και καταφεύγουν σε ιδιαίτερες ή πολύπλοκες λύσεις, με αποτέλεσμα ορισμένοι να ξεχωρίζουν και να αξίζουν να τους προσέξουμε λίγο παραπάνω.
Tο «χτένι» των Ferrari
Όσο οι Ferrari είχαν χειροκίνητα κιβώτια, γιατί πλέον οι περισσότερες παραδίδονται με αυτόματα, είχαν και ένα σχετικά μεγάλο επιλογέα ο οποίος συνδυαζόταν με ένα χτένι, που αποτελούσε ένα από τα χαρακτηριστικά των σούπερ σπορ μοντέλων από το Maranello. Στην ουσία ήταν ένας εμφανής οδηγός με «κανάλια», ώστε να επιλέγεται η σωστή σχέση. Στην πράξη όμως, και ειδικά στις πρώτες επαφές, τρόμαζε και άγχωνε, καθώς υποσυνείδητα το μυαλό πήγαινε στο θέμα του λάθους. Όσο λιγότερο πάντως σκεφτόσουν την ύπαρξη του χτενιού ήταν τόσο το καλύτερο, καθώς το χέρι πήγαινε ουσιαστικά από μόνο του στη σωστή θέση.
Volvo S60 R Spaceball
Το S60 R μπορεί να μην ήταν space για την εποχή του είχε όμως επιλογέα που τον έλεγαν Spaceball. Όνομα απόλυτα δικαιολογημένο από την εμφάνισή του, καθώς η βάση του μοχλού έμοιαζε με μπάλα. Άγνωστο για ποιον λόγο, οι Σουηδοί, οι οποίοι τότε ειδικά δεν φημίζονταν για εξεζητημένες επιλογές, κατέληξαν στη λύση της μπάλας. Ενδεχομένως για να δώσουν μια ιδιαίτερη νότα σε ένα κατά άλλα συντηρητικό εσωτερικό.
Chevrolet Camaro Horseshoe Rachet
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές αυτής του ‘70 οι πιο μερακλήδες από όσους έδιναν παραγγελία για ένα από τα πιο διάσημα pony cars των ΗΠΑ, το Chevrolet Camaro, επέλεγαν έναν επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο -με 2 ή 3 σχέσεις το πολύ παρακαλώ!- ο οποίος ονομαζόταν Horseshoe Rachet. Γεγονός είναι πάντως πως έμοιαζε όχι με πέταλο αλλά με μανέτα ισχύος ελικοφόρου αεροσκάφους της εποχής.
Απολαύστε τα υπόλοιπα στο παρακάτω άλμπουμ: