Από όταν το τμήμα μοτοσικλετών της BMW αποφάσισε να μπει για τα καλά στον χώρο των σπορ μοτοσικλετών και να αφήσει τις παράξενες διατάξεις κινητήρα και μετάδοσης, ήταν σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα αργούσε η στιγμή που θα βλέπαμε το γνωστό Μ που σημαδεύει τα κορυφαία τετράτροχα, και σε μια μοτοσικλέτα. Πράγματι ο τετρακύλινδρος κινητήρα σε «σωστό» προσανατολισμό επιτέλους και η αλυσίδα στην τελική μετάδοση έφερε και πάλι επιτυχίες για την BMW στις πίστες και τελικά μια έκδοση Μ εδώ και δύο χρόνια.
Μετά από δύο χρόνια η Μ έκδοση της S1000RR είναι ένα άγριο και ταυτόχρονα ραφιναρισμένο superbike, σχεδόν έτοιμο για τις πίστες, κάτι που σίγουρα δικαιολογεί μια ακόμα ειδική έκδοση. Ο μισός αιώνας M Division ήταν μόνο η αφορμή. Σαν βάση για την M1000RR έχει χρησιμοποιηθεί η βασική έκδοση της S1000RR και όχι η καλύτερα εξοπλισμένη με τις ημιενεργητικές αναρτήσεις. Δεν πρόκειται για κάποια τσιγκουνιά των Βαυαρών, απλά η κορυφαία έκδοση έπρεπε να είναι όσο πιο έτοιμη γίνεται για αγωνιστική χρήση, άρα έχουν επιλεγεί οι χειροκίνητα ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Marzocchi ως καταλληλότερες.
Στην M έχει προστεθεί όλο το Competition Package, δηλαδή έχει ένα ελαφρωμένο κατά 220gr ψαλίδι, πλήθος ανθρακονημάτινων τμημάτων στο fairing και το πλαίσιο, GPS με σύστημα τηλεμετρίας, πιο κοφτερή γεωμετρία και αεροδυναμικά βοηθήματα. Το αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα και η εξάτμιση της Akrapovic έχει καταφέρει να δώσει 5 ακόμα ίππους στο ήδη πανίσχυρο μοτέρ των 1000 κυβικών, φτάνοντας αισίως τα 209 καθαρόαιμα άτια.
Το ειδικό χρώμα με το οποίο διατίθεται η επετειακή M1000RR είναι το ίδιο Sao Paulo Yellow με το οποίο διατίθεται και η τετράτροχη ξαδέλφη της, η M4. Οι υπέυθυνοι του M Division και του μοτοσυκλετιστικού τμήματος της BMW σημειώνουν πως δεν πρόκειται για ένα ακόμα συλλεκτικό superbike που έχει θέση σε κάποια ακριβοθώρητη συλλογή, αλλά είναι ένα σχεδόν έτοιμο track bike που του αξίζει να χαρεί το περιβάλλον της πίστας όσο περισσότερο γίνεται.