Θα ήταν κάπως υπερβολικό να πούμε ότι η Caterham είναι βιομηχανία, δεν είναι καν βιοτεχνία με μια ετήσια παραγωγή που έχει ταβάνι τα 650 αυτοκίνητα είναι μάλλον απειροελάχιστη ποσότητα στον παγκόσμιο χάρτη του αυτοκινήτου, σαν το βάρος των αυτοκινήτων που φτιάχνει.
Το νέο Super 7 420 Cup σταματάει τη ζυγαριά στα 585 κιλά, περίπου όσα κιλά αυξάνεται το βάρος ενός μέσου SUV όταν πας από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού στο πιο χλιδάτο. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας συνηθισμένος δίλιτρος τετρακύλινδρος της Ford με 210 άλογα, τα οποία ακούγονται πολύ πιο εντυπωσιακά όταν τα βάλουμε στην αναλογία κιλών ανά ίππο. Όπως δηλώνει και το όνομά του, το 420 Cup είναι το πιο προσανατολισμένο για χρήση σε πίστα της μικρής οικογένειας του Super 7, αν και σχεδόν όλα τα Super 7 είναι στημένα για track days.
Όμως αυτό ειδικά είναι μια άσκηση των ρομαντικών μηχανικών της Caterham με τους κανονισμούς. Αυτό το εντελώς γυμνό αυτοκίνητο που δεν ξέρει τι θα πει ηλεκτροκίνηση, συστήματα ασφαλείας και άλλα τέτοια βαρετά καταφέρνει να ξεγελάει όχι μόνο τους νόμους της φυσικής, αλλά και τους νόμους που διέπουν την αυτοκινητοβιομηχανία βγάζοντας κανονικά πινακίδες κυκλοφορίας.
Το ότι πιάνει τα 0-100 σε 3,6 μπορεί να μην λέει πολλά σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά το ότι ο οδηγός του το κάνει καθισμένος πάνω στον πίσω άξονα σε απόσταση ενός πακέτου τσιγάρων από το οδόστρωμα και πλήρως εκτεθειμένος στα στοιχεία της φύσης, το κάνει εντελώς μοναδικό.
Οι 13άρες ζάντες δεν γεμίζουν το μάτι μόνο σε όσους αγνοούν την θαυμάσια αρχιτεκτονική της ανάρτησης του με την μπροστινή να μην έχει τεράστιες διαφορές από αυτή που σχεδίασε ο ίδιος ο Colin Chapman το μακρινό 1957. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αυτό που έκανε ο Chapman το 1957 με την Super 7 ήταν να φέρει τη ματιά της Formula 1 στα αυτοκίνητα παραγωγής με τον ίδιο τρόπο που το κάνει σήμερα η Mercedes-AMG με το hypercar One.
Κανείς δεν ξέρει αν η Caterham θα συνεχίσει τις ακροβασίες της πάνω στο σχέδιο τoυ Colin Chapman, ούτε αν θα συνεχίσει να βγάζει με αυθάδεια τη γλώσσα της στις σύγχρονες νόρμες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν η Caterham αποφασίσει να περάσει στην ηλεκτροκίνηση, αυτό θα το κάνει μόνο σεβόμενη τους κανόνες που έθεσε ο Chapman για το πώς πρέπει να φτιάχνεται ένα σπορ αυτοκίνητο, κανόνες που είναι ιερότεροι από τα Euro 5 ή 6. Όταν η τεχνολογία των μπαταριών φτάσει στα πρότυπα της Caterham και μπορούν να μπουν σε ένα αυτοκίνητο 585 κιλών, θα δούμε ωραία πράγματα.