Η Mercedes-AMG One είναι μια F1 με πινακίδες κυκλοφορίας

Ίσως να μην είναι και το πιο καθημερινό αυτοκίνητο, αλλά είναι παραγωγής και έχει τον ίδιο κινητήρα με το μονοθέσιο του Lewis Hamilton.

Όταν είδαμε το πρώτο teaser της Mercedes-AMG One με τον Lewis Hamilton να φεύγει με αυτή με το που έχει αφήσει το μονοθέσιό του όλοι ήξεραν πως αυτό το αυτοκίνητο όταν θα έβγαινε στην παραγωγή θα είχε αρκετή Formula 1 πάνω του. Τελικά έχει πολλή περισσότερη από όση θα μπορούσαμε να φανταστούμε σε ένα αυτοκίνητο που βγάζει πινακίδες κυκλοφορίας. 

Αυτό που είδαμε για πρώτη φορά σε φωτογραφίες και βίντεο δεν είναι ακόμα ένα hypercar, αλλά το πιο hyper από όλα του είδους. Πίσω από τα δύο καθίσματα βρίσκεται ένας V6 κινητήρας 1,6 λίτρων, ο ίδιος που βρίσκεται στην πλάτη του Lewis Hamilton. Ας μην τον μπερδεύουμε λόγω κυβισμού με το αειθαλές μπλοκ των παλιών οκταβάλβιδων BMW που βλέπαμε σε 316 και στην τουρμπάτη Brabham με τα 1200+ άλογα, αυτός ο κινητήρας είναι σχεδόν αυτούσιος. 

 

 

Μαζί με τον κινητήρα από τη F1 έρχονται ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 4 ηλεκτροκινητήρες. Ένας βοηθάει το τούρμπο να γυρίζει ταχύτερα από τις χαμηλές στροφές, ένας δίνει παραπάνω δύναμη στον στρόφαλο και οι άλλοι δύο κινούν τους πρόσθιους τροχούς κάνοντας την One τετρακίνητη. 

Οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται σε ρυθμό 50.000 στροφών ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ακολουθεί με το επίσης εντυπωσιακό για αυτοκίνητο δρόμου με 11.000 στροφές. Ένας αριθμός που θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο «φορμουλίστικος» αν οι Γερμανοί δεν επιθυμούσαν να κάνουν την One πραγματικά αξιόπιστη για χρήση στον δρόμο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν πνευματικά και όχι με κοκοράκια και ελατήρια, οι 11.000 στροφές για καθημερινή χρήση χρειάζονται το κάτι παραπάνω.

 

 

Το αποτέλεσμα είναι συνολικα 1.048 άλογα για την Mercedes-AMG One με μια ροπή που δεν ξέρει ούτε η ίδια η Mercedes ποια είναι για να την ανακοινώσει εξαιτίας του περίπλοκου συστήματος μετάδοσης της κίνησης με τόσα συστήματα και κινητήρες που παρεμβάλλονται. Από τη F1 έρχεται απευθείας και το σύστημα MGU-H που αξιοποιεί την ενέργεια που χάνεται με τη μορφή καυσαερίων και θερμότητας από τις εξατμίσεις για να ηλεκτροδοτήσει τους ηλεκτροκινητήρες των πρόσθιων τροχών.  

Οι επιδόσεις του Hypercar της Mercedes-AMG είναι αντάξιες της κληρονομιάς και της τεχνολογίας που κουβαλάει με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 2,9 δεύτερα ενώ μπορεί να πιάσει τα 300 χαω από στάση σε μόλις 15,6 δεύτερα με την τελική να φτάνει τα 350. Η όλη υβριδική τεχνολογία το κάνει και πάρα πολύ φιλικό στο περιβάλλον με μόλις 198g/km εκπομπές μεταθέτοντας τον στόχο του πλήρους εξηλεκτρισμού κατά μερικά χρόνια. 

 

 

Η όλη αρχιτεκτονική της Mercedes-AMG One είναι αυτή ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου και οι πινακίδες κυκλοφορίας είναι μάλλον παραπλανητικές. Για παράδειγμα τα καθίσματα είναι μέρος του ανθρακονημάτινου σασί και δεν ρυθμίζονται, ρυθμίζονται όμως οι θέσεις του τιμονιού και των πεντάλ. Στο ίδιο στυλ και η τοποθέτηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ενεργά μέρη του σασί.  

Το στοίχημα της Mercedes για ένα αυτοκίνητο όσο πιο κοντά γίνεται στην F1 μάλλον κερδήθηκε ήδη από τα promo video. Μπροστά της η έκδοση δρόμου της CLK-GTR μοιάζει πολύ πιο πεζή και οι Γερμανοί με την One δείχνουν ότι θέλουν δεν θέλουν να έχουν μόνο τον τίτλο του τελευταίου Hypercar με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και του καλύτερου. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved