Λένε πως ο ανταγωνισμός βελτιώνει το είδος, αν και σε περιπτώσεις όπως αυτή του RS5, τα περιθώρια βελτίωσης είναι πάντα μια δύσκολη περίπτωση. Η ανανεωμένη M3/M4 είναι προ των πυλών και οι τεχνικοί της Audi RS ανέλαβαν το δύσκολο έργο του φρεσκαρίσματος στα μισά της ζωής του υπάρχοντος μοντέλου. Η ιπποδύναμη του V6 των 2,9 λίτρων με τα δύο τούρμπο παραμένει ίδια, στα 444 άλογα, όμως το RS5 με το Competition Package είναι παντού πιο γρήγορο από το «απλό»
Για αρχή ο παραδοσιακός γερμανικός κόφτης ταχύτητας εμφανίζεται λίγο πιο χαλαρός και στη συγκεκριμένη περίπτωση επεμβαίνει στα 290 χαω, μια ανάσα δηλαδή πριν από τα 300, έτσι για να πουν ότι έχει ακόμα κόφτη. Η αυξημένη ταχύτητα δεν είναι παρούσα μόνο στις ευθείες των autobahn, αλλά και στις στροφές. Η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά ένα εκατοστό και μπορεί να χαμηλώσει ακόμα ένα χειροκίνητα και ταυτόχρονα έχει σφίξει. Το πίσω διαφορικό έχει ρυθμιστεί για περισσότερα «παιχνίδια» με την ουρά και το τιμόνι έχει γίνει ακόμα πιο άμεσο.
Μεγάλες αλλαγές έχει και το ηχοσύστημα του RS5 όταν συνοδεύευται από το Competition Package και φυσικά δεν μιλάμε για ηχεία και MP3 players. Η εξάτμιση έχει χάσει αρκετό υλικό από τους σιγαστήρες της, αλλά δεν χαρίζει μόνο στους περαστικούς τη μουσική του. To Competition Package αφαιρεί και περίπου 10 κιλά από το υλικό ηχομόνωσης από την καμπίνα του RS5, για να το ακούνε καλύτερα και οι επιβαίνοντες.
Μηχανικό κιβώτιο μπορεί να μην διατίθεται για το RS5, όμως το πακέτο φέρνει μαζί του αναβαθμισμένο λογισμικό για πιο γρήγορες αλλαγές, κάνοντας τη νοσταλγία για τον λεβιέ με το Η, κενή περιεχομένου. Στο εσωτερικό οι αλλαγές υπογραμμίζονται από τις μαύρες λεπτομέρειες σε μια απόχρωση που λέγεται Sebring Black. Το χρώμα αυτό έχει μια κρυσταλλική όψη που χαρίζει τρισδιάστατη μορφή στο μάτι και κάνει το σαλόνι του RS5 πιο «κακό» από όσο ήδη είναι.