Λένε πως το πιο δύσκολο πράγμα στη σχεδίαση ενός νέου αυτοκινήτου είναι να προσπαθείς να σχεδιάσεις τον διάδοχο ενός καθημερινού αυτοκινήτου με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεχίσει να πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι. Να βρεις εκείνη τη χρυσή τομή κόστους και τεχνολογικής εξέλιξης που θα καταλήξει σε μια εμπορική επιτυχία που θα σπάσει τα ταμεία. Τότε η πιο εύκολη δουλειά στον χώρο της αυτοκίνησης είναι στους αντίποδες, σε μια εταιρεία που φτιάχνει φαινομενικά το ίδιο αυτοκίνητο εδώ και δεκαετίες και το πελατολόγιό της είναι μια απειροελάχιστη ποσότητα ως πλήθος. Η Rolls-Royce Phantom, όμως έχει άλλη άποψη.
Στην εποχή του περάσματος της αυτοκίνησης στον εξηλεκτρισμό, ένα αυτοκίνητο που έχει έναν από τους τελευταίους V12 κινητήρες κάτω από το καπό του έχει την πιο δύσκολη αποστολή από όλες, να ζήσει λίγα χρόνια ακόμα. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η Rolls-Royce άκουσε τα σχόλια των πιστών της πελατών και τα έκανε μικρές αλλαγές πάνω στο αμάξωμα της Phantom.
Στο επίκεντρο των αλλαγών είναι η μάσκα του ψυγείου, το Pantheon όπως τη λένε οι φίλοι της μάρκας με κρυφό φωτισμό που καθρεφτίζει τη μασκότ του ψυγείου, το Πνεύμα της Έκστασης. Παράλληλα το άνω μέρος της μάσκας έχει φωτισμό LED και γεφυρώνει τα φωτιστικά σώματα. Επιθυμία των πελατών ήταν και η λίγο πιο «σκοτεινή» εμφάνιση της Phantom.
Τα πολλά χρώμια είναι πια παρελθόν. Το σκούρο χρώμιο δίνει τον τόνο και σε πολλές περιπτώσεις όπως στα πλαίσια των παραθύρων λάμπει δια της απουσίας του. Στο σαλόνι όμως βρίσκεται μια πραγματική επανάσταση για την Rolls-Royce, αυτονόητη για τους κοινούς θνητούς.
Ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία της, η βρετανική εταιρεία δίνει την επιλογή υφασμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα. Φυσικά δεν πρόκειται για όποια κι όποια υφάσματα, αλλά για δύο επιλογές αντάξιες της Rolls-Royce. Το ειδικό αυτό ύφασμα είναι ένα χειροποιητο blend ενός ιταλικού οίκου υφασμάτων το οποίο έχει πλεχτεί με ίνες μπαμπού δίνοντας ποιότητα και υφή στο πίσω κάθισμα της Phantom.
H άλλη ενδιαφέρουσα αλλαγή στην εμφάνιση της Phantom είναι στους τροχούς και έρχεται από το παρελθόν, τόσο στη σχεδίαση, όσο και στο υλικό. Πρόκειται για τις ζάντες που κόντρα στη μόδα του μοντέρνου σχεδιασμού και των εξωτικών υλικών, έχουμε μια επανεμφάνιση των μασίφ δίσκων της δεκαετίας του ‘20 από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι, όπως τότε.
Αυτή η Phantom είναι το τελευταίο αυτοκίνητο του ομίλου BMW που θα κάνει χρήση του V12 των 6,75 λίτρων μιας και η σειρά 7 δεν έχει πια περισσότερους από 8 κυλίνδρους. Πρόκειται για ένα μεγάλο τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας του αυτοκινήτου και ένα αντίο μιας εποχής που ετοιμάζεται να διαβεί η Rolls-Royce. Η Βρετανοί έχουν υποσχεθεί πως τα αυτοκίνητα που θα προσφέρουν στους απαιτητικούς τους πελάτες θα είναι ηλεκτρικά από το 2030 και μετά, μέχρι τότε απολάυστε τη νέα Phantom.