Λίγο οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, λίγο ότι η Sportster είχε αρχίσει να δείχνει τα χρόνια της, δεν ήθελε και πολύ η Harley Davidson να προχωρήσει στην παρουσίαση μιας πραγματικά καινούργιας μοτοσικλέτας. Πραγματικά νέας ακόμα και με τα δεδομένα των ιαπωνικών εταιρειών, αφού η Harley εγκατέλειψε την παραδοσιακή τακτική των μικρών αλλαγών με έναν ολοκαίνουργιο υγρόψυκτο κινητήρα απόδοσης 120 ίππων ο οποίος κάνει τη νέα Sportster μια πραγματικά σπορ και γρήγορη μοτοσικλέτα, αλλά υπάρχει ένα τίμημα. Όλη αυτή η καινοτομία, η τεχνολογία, οι επιδόσεις και τα 1250 κυβικά της τη φέρνουν σε μια κατηγορία τιμής που έχει ξεφύγει αρκετά σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Η νέα Sportster δεν είναι ακριβή για αυτά που προσφέρει, αλλά ακριβή για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Έτσι η Harley αναγκάστηκε να επανεφεύρει τη Sportster.
Ανασύροντας το όνομα Nightster από το παρελθόν, η Harley έφτιαξε μια χαμηλούς κόστους μοτοσικλέτα με βάση τη νέα Sportster. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια μικρότερη έκδοση του νέου κινητήρα. Με κυβισμό λίγο κάτω από τα 1000 κυβικά και απόδοση 90 ίππων είναι πιο κοντά στα μέτρα κάποιου που θέλει να μπει στον κόσμο της Harley με μια πιο ήπια μοτοσικλέτα.
Αντιστοιχο downsizing έχουν υποστεί και όλα τα υπόλοιπα τεχνικά σημεία της μοτοσικλέτας. Από το μειωμένο ύψος σέλας μέχρι τα φρένα και την πιο λιτή εμφάνιση, όλα συνηγορούν στο ότι η Nightster είναι μια επιστροφή στις ρίζες της Harley, αλλά με την τεχνολογία του σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι η νέα βασική Harley διαθέτει τρια riding modes, traction control, δικάναλο ABS και συμπλέκτη ολίσθησης.
Αν μάλιστα έχει και μια τιμή κοντά σε αυτή που είχε το παλιό καλό αερόψυκτο Sportster, τότε είναι πάρα πολύ πιθανό να έχουμε το επόμενο best seller της κατηγορίας «κλέβοντας» ακόμα και πωλήσεις από άλλες κατηγορίες όπως τα modern classics της Triumph.