Για τους αμετανόητους petrolheads, η Toyota είναι η υπεύθυνη για το ότι έκανε mainstream στα υβριδικά και όρισε την αρχή του τέλους για τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σε μία εποχή που ελάχιστοι έδιναν δεκάρα για την κατανάλωση βενζίνης και το περιβάλλον, η Ιαπωνική εταιρεία πήρε ένα δρόμο που ελάχιστοι πήραν τότε στα σοβαρά, για να τρέξουν ασθμαίνοντας από πίσω της λίγα χρόνια μετά.
Όταν η Toyota «σκότωνε» τη σειρά T sport, και βαριά σήματα κατατεθέντα στα πρόσιτά σπορ αυτοκίνητα όπως η Celica και το MR-2, έδινε την δυσάρεστη υπόσχεση ότι δεν θα γύριζε ποτέ ξανά σε τέτοιες κατηγορίες. Το οικολογικό μέλλον της αυτοκίνησης ήθελε περισσότερο χρηστικό χαρακτήρα, και λιγότερη διασκέδαση. Ένα μέλλον το οποίο ακολούθησαν λίγο-πολύ όλοι οι κατασκευαστές. Ειδικές εκδόσεις όπως τις AMG για τη Mercedes και της Μ της BMW έγιναν απλά σηματάκια και η υβριδική τεχνολογία κόβει ολοένα και περισσότερο τον ήχο από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι την οριστική τους αντικατάσταση. Όμως η Toyota αποφάσισε να ξαναγράψει τους κανόνες για ακόμα μία φορά.
Εκεί που τα hot hatchbacks ήταν είδος υπό εξαφάνιση και μάλλον απλησίαστα αν κρίνουμε από το Audi RS3 και τους ανταγωνιστές του, εκεί που αυτοκίνητα ρέπλικες από το WRC όπως τα Mitsubishi Lancer και τα Subaru Impreza άρχισαν να γίνονται μνήμες, ήρθε η Corolla GR. Μπορεί να παραμένει πεντάθυρη όπως οι συμβατικές «κορόλες», όμως τίποτα άλλο δεν θυμίζει το ταπεινό μικρομεσαίο hatchback, όλα έγιναν από την αρχή, όπως παλιά με τις ειδικές εκδόσεις.
Εξωτερικά κυριαρχεί η «αγριεμένη» εμφάνιση που θυμίζει τις χρυσές εποχές της δεκαετίας του ‘90 με τα μυώδη body kits. Μια εμφάνιση που έχει λειτουργικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και με την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ανθρακονημάτων, επιτυγχάνεται και μια δραστική μείωση βάρους. Αλλά δεν έχει μόνο εντυπωσιακή εμφάνιση.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας του Yaris GR, και αν υπήρχε έστω και ελάχιστοι που δεν πίστευαν σε αυτόν τον κινητήρα επειδή του «έλειπε» ένα πιστόνι, τώρα θα πιστέψουν κι αυτοί. Στη δύση των αμιγώς βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, η Toyota έβγαλε ένα μοτέρ διαμάντι με τούρμπο και τεχνολογίες όπως η ψύξη των πιστονιών με μπεκ λαδιού αυξάνοντας κατά περίπου 50 ίππους την απόδοση του Yaris GR κι έτσι η Corolla GR ξεπερνά ελαφρά τους 300 ίππους.
Η δύναμη αυτή περνάει και στους 4 τροχούς, όπως κάθε rally replica που σέβεται τον εαυτό της και την κληρονομιά της, έχοντας κάτι από το DNA των τετρακίνητων Celica. Οι Ιάπωνες δεν ξέχασαν πώς γίνεται η δουλειά και η ροπή μπορεί να μοιράζεται ηλεκτρονικά από 60/40 μπροστά για καθημερινή οδήγηση, 50/50 για πίστα ή 30/70 πίσω για παιχνίδια με την πλαγιολίσθηση, οι συντηρητικοί Ιάπωνες αρνήθηκαν να το ονομάσουν drift mode. Παρά την τεχνολογία και την απόδοση της Corolla GR, το πιο ενδιαφέρον είναι αυτό που βρίσκεται μεταξύ κινητήρα και τετρακίνησης.
Στην εποχή των αυτόματων κιβωτίων και του διπλού συμπλέκτη, η Toyota δίνει την επιλογή στους ευτυχείς κατόχους της Corolla GR να την αποκτήσουν με ένα κλασικό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο σε διάταξη Η και συμπλέκτη, όπως παλιά και αυτό. Είναι αλήθεια πως τα σύγχρονα αυτόματα όχι μόνο δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα μηχανικά, αλλά είναι και πολύ πιο γρήγορα. Ωστόσο σε αυτό το τελευταίο τρικ τους, οι μηχανικοί της Toyota σκέφτηκαν να πάνε την old school προσέγγιση μέχρι εκείνη τη λεπτομέρεια που δεν θα περίμενε κανείς, και τους ευχαριστούμε γι’αυτό.