H δεύτερη νιότη μιας Ferrari Dino 246 GT

Κάποτε δεν την αγαπούσε κανείς, δεν τη θεωρούσαν καν πραγματική Ferrari, αλλά με τα χρόνια κατάφερε να κερδίσει την αγάπη που της άξιζε.

Υπήρχε μια εποχή, όχι και τόσο μακρινή, που η Ferrari δεν πίστευε ότι ένας κινητήρας έχει θέση πίσω από τον οδηγό και όχι μπροστά. Τα άλογα είναι για να σέρνουν το άρμα και όχι για να το σπρώχνουν, έλεγε το μεγάλο αφεντικό της ιταλικής φίρμας. Ο Enzo Ferrari ήταν ένας ιδιοφυής μηχανικός, όμως είχε πάρα πολλές εμμονές οι οποίες ήταν δύσκολο να ξεπεραστούν και χρειαζόταν μια στρατιά μηχανικών και άλλη μια οδηγών για να του αλλάξουν τις ιδέες. Μια από αυτές ήταν και ότι κανένα όχημα της Ferrari δεν μπορεί να έχει λιγότερους από 12 κιλύνδρους, αυτή ήταν η ταυτότητα της Ferrari και αυτή έπρεπε να διατηρηθεί σαν κόρη οφθαλμού. 

 

 

Όταν οι κανόνες της F3 απαίτησαν τη χρήση ενός κινητήρα παραγωγής κόντρα στις ντιρεκτίβες του Enzo, η σολομώντειος λύση που βρέθηκε ήταν η εξής. Το μοτέρ των 2,4 λίτρων και των 6 κυλίνδρων δεν θα έφερε τα σήματα με το αλογάκι, αλλά θα φτιαχνόταν ένα sub brand με το όνομα του γιου του Enzo. Έτσι γεννήθηκε η Dino 246. Οι φανατικοί οπαδοί, επηρεασμένοι από τις εμμονές του Enzo δεν την αντιμετώπισαν ποτέ σαν πραγματική Ferrari, το γεγονός ότι το μοτέρ αυτό βρέθηκε και κάτω από το καπό ενός ομολογουμένως όμορφου FIAT, μόνο χειρότερα έκανε τα πράγματα για τη φήμη του. 

 

 

Τελικά το brand Dino εγκαταλείφθηκε μετά από λίγο και κάπως έτσι γεννήθηκαν οι Ferrari με 6 και 8 κιλύνδρους. Η αλλαγή σήματος έφερε το πολυπόθητο κύρος στις «μικρές» Ferrari και κάπως έτσι οι πρώτες κακόφημες έγιναν με τα χρόνια ποθητές και συλλεκτικές επειδή ακριβώς ήταν το ασχημόπαπο και το παραπαίδι που έψαχνε την αγάπη και την αποδοχή.

Η Dino 246 GT που βλέπετε εδώ είναι του 1969, μια από τις μόλις 357 της σειράς L και όλα αυτά τα χρόνια κάλυψε μόλις 80κάτι χιλιάδες χιλιόμετρα, μέχρι που πέρασε το κατώφλι της πλήρους ανακατασκευής. Εκτός από τα κομμάτια που είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και τα τζάμια, όλη η υπόλοιπη κατατρώγονταν από τη σκουριά.

 

 

Λύθηκε μέχρι την τελευταία βίδα και έχασε όλα τα σάπια και σκουριασμένα κομμάτια της. Μόνο για τον εσωτερικό καθρέφτη χρειάστηκαν δύο ολόηκληρες μέρες εργασίας γυαλίσματος για έρθει στην αρχική της κατάσταση. Το rebuild στον κινητήρα έδωσε την παλιά αίγλη και την υπέροχη μελωδία πίσω στον κινητήρα των 190 ίππων και πλέον η Dino 246 GT φέρει περήφανα το σπάνιο σήμα της στο καπό. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved