There is no replacement for displacement λέει ο θεμελιώδης κανόνας των αμερικανικών muscle cars, ένας κανόνας ο οποίος παραμένει ακόμα σε ισχύ. Οι μεγάλοι V8 των πολλών λίτρων παραμένουν απλοί στην τεχνολογία τους. Ο μονός εκκεντροφόρος παραμένει στα έγκατα του κάρτερ και τα ωστήρια συνεχίζουν να κινούν τις ελάχιστες βαλβίδες τους.
Υπήρξε μια στιγμή της ιστορίας που η Ford επιχείρησε να αμφισβητίσει την κυριαρχία της πατροπαράδοτης OHV διάταξης. Ήταν στις αρχές του ‘60 όταν στα NASCAR μεσουρανούσε ο Hemi 426 της Chrysler και προκειμένου να τον νικήσει, η Ford σκέφτηκε να εισάγει τη νέα τεχνολογία των εκκεντροφόρων επικεφαλής από την Ευρώπη.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Cammer με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής ανά πλευρά του V και η ιπποδύναμη του ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακή. Από τους 315 ίππους του κινητήρα με τα ωστήρια, έφτασε τους 615 διατηρώντας το ίδιο μπλοκ χωρητικότητας 7 λίτρων, όμως η ιστορία δεν είχε happy end.
H οργανωτική επιτροπή του NASCAR απαγόρεψε τη χρήση του Cammer όπως και του Hemi 426 και κάθε άλλου ειδικού αγωνιστικού κινητήρα. Με την εξέλιξη του Cammer να παγώνει δεν κατάφερε ποτέ να λύσει τις παιδικές του ασθένειες με κυριότερη αυτή του χρονισμού. Οι εκκεντροφόροι έπαιρναν κίνηση από μια και μόνο καδένα και λόγω του θηριώδους του 7λιτρου κινητήρα, αυτή είχε μήκος που ξεπερνούσε τα 1,8 μέτρα. Αυτό είχε σαν συνέπεια να «ξεχειλώνει» τόσο πολύ στις υψηλές στροφές ώστε να δημιουργεί υστέρηση στο άνοιγμα των βαλβίδων ως και 7 μοίρες.
Αυτό γέννησε μια νέα καριέρα στον Cammer στον χώρο των dragster. Εκεί η αντοχή για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν είναι απαραίτητη, αλλά είναι σίγουρα η ισχύς του που ακόμα και σε στοκ μορφή μπορούσε να ξηλώσει την άσφαλτο των drag strips.
Αν ο Cammer κατάφερνε να κάνει καριέρα στα Nascar θα έβρισκε τον δρόμο του και στα αυτοκίνητα παραγωγής κάποια στιγμή. Για παράδειγμα σίγουρα θα βλέπαμε κάποια Mustang στην κορυφαία έκδοση Mach 1 με αυτόν τον κινητήρα. Την ιστορική αδικία ήρθε να διορθώσει αυτή η Mustang που βλέπουμε εδώ που φοράει τον κινητήρα ενός από τα μεγαλύτερα «αν» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.