Ένας άγραφος νόμος των ταινιών και των σειρών με πραγματικούς πρωταγωνιστές τα αυτοκίνητα, λέει πως όσο πιο ανύπαρκτο είναι το σενάριο, τόσο πιο cool είναι τα αυτοκίνητα που βλέπουμε στην οθόνη. Ευτυχώς το Smokey and the Bandit ανήκει σε αυτή την ολιγομελή συμμορία ταινιών που εξαιρείται από τον κανόνα.
Μετά από σχεδόν 50 χρόνια παραμένει ένα από τα πιο απολαυστικά road movies με τη χρυσόμαυρη σιλουέτα της Trans Am του Burt Reynolds να τραβά ακόμα τα βλέμματα. Το 1977 μπορεί να μην ήταν και η καλύτερη περίοδος για τα αμερικανικά σπορ αυτοκίνητα, ήταν μάλλον η χειρότερη που έχει υπάρξει ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι λιγότερο ποθητά. Στην καρδιά της πετρελαϊκής κρίσης το κορυφαίο μοντέλο της Pontiac απέδιδε μόλις 185 ίππους από τον κινητήρα των 6,6 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο των τριών σχέσων ολοκλήρωνε το ναυάγιο της οδηγικής απόλαυσης.
Όμως εξωτερικά το αγαμπημένο αυτοκίνητο του Burt αναπλήρωνε το έλλειμμα ιπποδύναμης με την αφαιρούμενη οροφή, τις χρυσές λεπτομέρειες και φυσικά τον τεράστιο χρυσό Φοίνικα που αναγεννάται από τις στάχτες του στο μακρύ καπό της Pontiac.
To συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βγαίνει σε δημοπρασία δεν «έπαιξε» στην ταινία, αλλά είχε παραχωρηθεί στον Reynolds στο πλαίσιο της προώθησης της ταινίας. Με αυτή έκανε ελάχιστα χιλιόμετρα σε προωθητικές ενέργειες, αρκετές για να γεμίσει το τούνελ της κεντρικής μετάδοσης με γρατζουνιές από τις ογκώδεις καουμπόικες μπότες του πιο cool μουστακιού του Hollywood.
O Reynolds πούλησε την Trans Am το 2014 και ο νέος της ιδιοκτήτης προχώρησε στην πλήρη ανακατασκευή της. Από τις εργασίες ευτυχώς γλίτωσε η υπογραφή του Burt Reynolds από το πάνελ της πόρτας του οδηγού και η πλακέτα με το όνομά του στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Ο νέος τυχερός ιδιοκτήτης θα παραλάβει σαν «προίκα» ένα σύστημα ασύρματου, όμοιο με αυτό της ταινίας, μια κόπια της ταινίας κι ένα δερμάτινο μπουφάν με τον χρυσό Φοίνικα.