Το ότι η νοσταλγική φάση έχει κατακλύσει και τον χώρο της μοτοσικλέτας δεν είναι νέα είδηση. Πλέον υπάρχουν δύο κατηγορίες κατασκευαστών, αυτοί που έχουν τουλάχιστον μια ρετρό μοτοσικλέτα στην γκάμα τους και αυτοί που στηρίζονται αποκλειστικά στη πώληση νοσταλγίας τους μηχανόβιους. Οι Ιάπωνες ως μεγάλοι κατασκευαστές ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, αλλά ακόμα και αυτό το κάνουν με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο από τους Ευρωπαίους.
Βλεπετε εκεί που οι Ευρωπαίοι πουλάνε νοσταλγία από τη δεκαετία του ‘60, οι Ιάπωνες πρέπει να πάνε λίγο πιο μπροστά τη χρονομηχανή για να βρουν τη δική τους χρυσή εποχή για έμπνευση. Την αρχή έκανε η Yamaha με τη σειρά των XSR στα 700 και 900 κυβικά πριν από μια πενταετία περίπου που φώναζαν από μακριά ότι είναι παιδιά των ‘70s. Από τη στιγμή που και τα δύο βασίζονταν στα ήδη υπάρχοντα επτυχημένα μοντέλα της σειράς MT, θα έλεγε κανείς ότι απλά περίμεναν το πλήρωμα του χρόνου για μια ρετρό μοτοσικλέτα η οποία θα εξιστορούσε τις χρυσές σελίδες της Yamaha από τη δεκαετία του ‘80. Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και το 2022 θα δούμε μια ολοκαίνουργια XSR900 στους δρόμους.
Όπως και η προηγούμενη γενιά βασίζεται και αυτή στην MT09 που παρουσιάστηκε πέρσι και αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Η προηγούμενη XSR900 έβρισκε δύσκολα τον χώρο της σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά. Η κατηγορία απαιτούσε εμφάνιση και επίκληση κάποιας αδιόρατης νοσταλγίας και ο τρικύλινδρος κινητήρας έδινε κυρίως γκάζι, όμως τώρα είναι διαφορετικά. Τα ‘80s μας κληρονόμησαν τις πρώτες μοτοσικλέτες με διαστημικές επιδόσεις. Τότε είδαμε στους δρόμους για πρώτη φορά ρέπλικες από τα motoGP και τεχνολογία αγώνων να περνάει άμεσα στα μοντέλα παραγωγής. Είναι σίγουρα μια περιόδος η οποία αξίζει να τιμηθεί από τους Ιάπωνες και η Yamaha προχώρησε στην υλοποίηση του εορτασμού με την XSR900.
Προφανώς και η νέα ρετρό μοτοσικλέτα δεν είναι δίχρονη, οι σύγχρονοι κανόνες δεν θα έπετρεπαν, αλλά ο πολύστροφος κινητήρας των 120 ίππων έχει κάτι από την αίσθηση της επιτάχυνσης και της ακούσιας σούζας των θρυλικών RD500. Τα χρώματα δεν θα μπορούσαν να μην θυμίζουν το ένδοξο παρελθόν με τις χρυσές ζάντες να υπογραμμίζουν την έμπνευση από τα ‘80s.
To σχεδόν αόρατο στο γυμνό μάτι υποπλαίσιο και η θέση του συνεπιβάτη είναι «αντιγραφή» από τις μοτοσικλέτες που έτρεχαν στους αγώνες αντοχής και τα πρώιμα superbike, αλλά κάτω από αυτά κρύβεται μια από τις πιο σύγχρονες μοτοσικλέτες παραγωγής. Μαζι με τον κινητήρα των 120 ίππων έρχονται πακέτο 4 riding modes, ακτινικά φρένα και μια TFT οθόνη η οποία είναι και κέντρο ελέγχου της μοτοσικλέτας.
Λέτε η XSR900 να ξυπνήσει και τους άλλους δύο μεγάλους Ιάπωνες και να δούμε κι άλλα νεορετρό από ‘80s; Ήδη η Suzuki ξεκίνησε με το νέο Katana, περιμένουμε από τη Honda και την Kawasaki μια αναβίωση των Bol d’Or ή των GPz για να συμπληρωθεί το καρέ.