H κατασκευή της πρώτης Cagiva Elefant είναι μία από τις πιο ρομαντικές περιπτώσεις στην ιστορία της βιομηχανίας. Τα χρόνια που τα αδέρφια Castiglioni είχαν τα ηνία της Ducati σκέφτηκαν ότι αερόψυκτος V2 με το δεσμοδρομικό σύστημα θα ήταν καταπληκτική βάση για μια μοτοσικλέτα που θα μπορούσε να κερδίσει το θρυλικό ράλι. Μπορεί η BMW να είναι προηγηθεί φτιάχνοντας την κατηγορία των μεγάλων on-off με το GS, όμως πρώτοι οι Ιταλοί σκέφτηκαν να βάλουν έναν καθαρόαιμο ασφάλτινο κινητήρα σε μια μηχανή εκτός δρόμου. Όλα τα υπόλοιπα δεν είναι απλά ιστορία, αλλά ο κανόνας για όλες τις σύγχρονες μεγάλες on-off.
Οι δρόμοι της Cagiva με την Ducati μπορεί να χώρισαν, αυτό όμως δεν σημαίνει πως ξέχασαν και την Elefant. Οι μεγάλες on-off με έμφαση στο off κερδίζουν συνεχώς ολοένα και περισσότερες καρδιές μοτοσικλετιστών που μοιάζουν να έχουν αρχίσει να βαριούνται τις βαριές, ογκώδεις και πολύ ασφάλτινες μοτοσικλέτες. Είναι δυνατόν να κάθονται οι Ιταλοί με σταυρωμένα τα χέρια και να βλέπουν την KTM και την Honda να πουλάνε σαν ζεστά ψωμάκια μοτοσικλέτες που χτίστηκαν πάνω στην ιδέα τους;
Η Ducati DesertX ήρθε να καλύψει το κενό της κατά τα άλλα υπερπλήρους γκάμας των Multistrada. To πρωτότυπο το είδαμε πριν από δύο χρόνια παρέμεινε πρωτότυπο και οι άνθρωποι της Ducati δεν έντυσαν με ένα ADV κοστούμι τον παλιό καλό αερόψυκτο κινητήρα τους, αλλά έκαναν το ίδιο ακριβώς πράγμα που έκαναν και πριν από 30+ χρόνια.
Πήραν τον σύγχρονο υγρόψυκτο κινητήρα των 950 κυβικών της Multistrada V2 κι έχτισαν από την αρχή μια μοτοσικλέτα που θα μπορεί να κάνει τα πάντα. Ό,τι θυμίζει νοσταλγία πάνω στην DesertX είναι εντελώς λειτουργικό και δεν είναι μόνο για τη μόστρα. Από τον κάθετο πίνακα οργάνων που θυμίζει τα παλιά road book των αγώνων, μέχρι το πρόσθετο ρεζερβουάρ στην ουρά που θα είναι διαθέσιμο σαν αξεσουάρ, όλα δείχνουν ότι η νέα Ducati διψάει για περιπέτεια εκτός δρόμου.