Η ιστορία της αγγλικής μοτοβιομηχανίας είναι ίσως η πιο στενάχωρη από όλες όσες αφορούν τον μαρασμό της βιομηχανίας στην χώρα που πρακτικά τη γέννησε. Μια σειρά από παράγοντες την οδήγησαν σχεδόν στον αφανισμό με μοναδική εξαίρεση την αναβίωση της Triumph στα ‘90s. Η επέλαση των Ιαπώνων ήταν ισοπεδωτική, άλλα όχι σε τέτοιο βαθμό που να αφανίσει τον μύθο αυτών των μοτοσικλετών.
Ενώ υπάρχει τουλάχιστον μια γενιά αναβατών που δεν έχει δει μια καινούργια BSA, μια Norton κι ακόμα περισσότερες που δεν έχουν δει ποτέ από κοντά μια Brough Superior ή μια Vincent, η αύρα που αφήνουν οι βρετανικές μοτοσικλέτες συναγωνίζεται μόνο αυτή των ιταλικών supercars. Αυτό σημαίνει ότι ως brands, τα σήματα των χρεοκοπημένων βρετανικών εργοστασίων αξίζουν πολλά εκατομμύρια.
Το θέμα είναι ποιος έχει τα απαιτούμενα εκατομμύρια και αυτό είναι μια ακόμα ψηφίδα ειρωνείας στην ιστορία. Μοτοσικλέτες με το χρυσό αστέρι που κοσμεί το ρεζερβουάρ τους θα βγουν και πάλι φρεσκοβαμμένες από τη γραμμή παραγωγής με τη βοήθεια των Ινδών. Η νέα BSA Goldstar 650 είναι πραγματικότητα και μας έρχεται από την Ινδία.
Πίσω από το project της αναγέννησης βρίσκεται η Mahindra, όχι πολύ γνωστή στην Ευρώπη, αλλά μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ινδίας. Με τα χρήματα των Ινδών η αναβίωση της BSA έγινε όσο πιο βρετανική γίνεται. Όλη η εξέλιξη της μοτοσικλέτας έγινε στα West Midlands και εκεί θα γίνει και η παραγωγή της.
Στις φωτογραφίες θα δείτε πως η αναβίωση είναι πολύ πετυχημένη μιας και η αυθεντική Goldstar που μεσουράνησε τη δεκαετία του ‘60 έχει κληρονομήσει πολλά στοιχεία της στην ολοκαίνουργια 650. Αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας είναι και πάλι μονοκύλινδρος αντιστεκόμενος στη μόδα των δικύλινδρων. Παρά την κλασική του διάταξη και εμφάνιση είναι εντελώς σύγχρονος, υγρόψυκτος και ψεύτικες ψύκτρες και με δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ενώ αποδίδει 45 ίππους.
Οι ρετρό λεπτομέρειες είναι διάσπαρτες σε ολόκληρη την Goldstar και μπορούν να προκαλέσουν ρίγη νοσταλγίας στους παλαίμαχους μηχανόβιους. Οι αγαπημένες μας λεπτομέρειες είναι τα προστατευτικά καλύμματα στα καλάμια που δίνουν ένα ποιοτικό total black look και οι βελόνες στα κλασικά όργανα που περιστρέφονται με αντίθετη φορά, όπως τα παλιά Smiths.
Πρόθεση των Ινδών είναι να φέρουν τη νέα BSA Goldstar 650 στην Ευρώπη μέχρι το Πάσχα με την τιμή να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά με τον μονοκύλινδρο κινητήρα και τις πλάτες της Mahindra να υπόσχονται μια άκρως ανταγωνιστική τιμή.