Σχεδόν από όταν φτιάχτηκε το πρώτο cafe racer, λίγο μετά το baby boom, ήταν πάντα περισσότερο θέμα εμφάνισης και λιγότερο επιδόσεων, ένα αγωνιστικό για την καφετέρια και τους αυτοσχέδιους αγώνες μεταξύ αυτών έπρεπε κυρίως να δείχνει γρήγορο. Όπως συμβαίνει και με τις custom μοτοσικλέτες, η στιλιζαρισμένη εμφάνιση και η ένταξη σε ένα ευρύτερο lifestyle, δεν παύει να συγκεντρώνει τα δηκτικά βέλη όσων δίνουν βάση στην ουσία και όχι στο περιτύλιγμα. Όλα αυτά μέχρι σήμερα, γιατί η Triumph Speed Triple 1200 RR έρχεται να ξαναγράψει τους κανόνες.
Η βρετανική εταιρεία έχει εμεπιρία σε δύο είδη μοτοσικλέτας, στα modern classics με την αναβίωση της σειράς Bonneville και στα «κοφτερά» streetfighter της οικογένειας Triple. Γιατί να μην παντρέψει λοιπόν αυτά τα δύο είδη παίρνοντας τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κόσμους; Η Speed Triple RR βασίζεται στη γυμνή έκδοση RS, η οποία όμως έχει χάσει πλέον τα χαρακτηριστικά διπλά φώτα της.
Στη θέση τους έχει μπει ένα μικρό fairing με μονό στρογγυλό προβολέα που θυμίζει κλασική μοτοσικλέτα, όμως όλη η υπόλοιπη είναι ένα Triple με στόχο την πίστα. Αντί για τιμόνι έχει clip ons που δίνουν μια πιο σκυφτή θέση οδήγησης και η σέλα είναι μερικά χιλιοστά χαμηλότερη για μια πιο συμπαγή εμπειρία.
Ο κινητήρας δεν έχει δεχθεί αλλαγές, οι 177 ίπποι της RS είναι αρκετοί, όμως έχει γίνει πιο γρήγορη χάρη στα αναβαθμισμένα περιφερειακά. Τα λάστιχα είναι από superbike, οι αναρτήσεις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει το DNA της Triumph από την ενασχόλησή της με το Moto2 και έχει quick shifter, slip-and-assist συμπλέκτη κι ένα σοφιστικέ σύστημα που υπολογίζει συνεχώς τη γωνία του γκριπ του γκαζιού, την ανάφλεξη και την αναλογία καυσίμου-αέρα το οποίο υπόσχεται τις πιο ομαλές και αμέσες αλλαγές.
Η Triumph Speed Triple RR αναμένεται να κοστίζει περίπου 10% παραπάνω από την RS και θα διατίθεται σε δύο χρωματικούς συνδυσμούς, στο χρώμα του πάγου και σε ένα βαθύ κόκκινο. Με τέτοια προίκα και επιδόσεις είμαστε σίγουροι πως θα κλείσει πολλά στόματα σε καφετέριες και πίστες που θα μείνουν μόνο στο στρογγυλό κλασικό φανάρι της.