Πίσω στο 1997 η FIA αποφάσισε να φτιάξει μια νέα κατηγορία αγώνων αυτοκινήτου και για να την κάνει λίγο πιο ενδιαφέρουσα, έβαλε τον όρο ότι κάθε όχημα δεν θα πρέπει να είναι εντελώς πρωτότυπο, αλλά να έχει παραχθεί σε τουλάχιστον 25 αντίτυπα για χρήση δρόμου. Οι υπόλοιποι τεχνικοί περιορισμοί ήταν ελάχιστοι και κάπως έτσι γεννήθηκε η κατηγορία FIA GT.
Η Mercedes-Benz τότε μεσουρανούσε στη F1 παρέχοντας κινητήρες στη McLaren και σκέφτηκε πως ήταν η ιδανική συγκυρία για να κατακτήσει ένα ακόμα πρωτάθλημα με κάποιο ασημένιο βέλος. Το μοναδικό πρόβλημα ήταν ότι δεν είχε κάποια έτοιμη βάση για να δουλέψει και να παρουσιάσει άμεσα ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο για την κατηγορία, πόσο μάλλον να προλάβει να φτιάξει και 25 αυτοκίνητα παραγωγής. Mercedes και AMG δούλεψαν νύχτα-μέρα για 128 ημέρες και το αποτέλεσμα ήταν CLK GTR.
H πίεση του χρόνου και η ανάγκη της έστω μικρής παραγωγής αυτοκινήτων για χρήση δρόμου τους έκανε να χρησιμοποιήσουν έτοιμα περιφερειακά από υπάρχοντα μοντέλα της Mercedes από απλά μοντέλα. Τα φώτα, η χειρολαβές των θυρών, το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων είναι αυτά που θα βρει κάποιος σε μια απλή CLK της εποχής, ούτε ένα κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο δεν κατάφεραν να βάλουν ενώ μιλάμε για ένα καθαρόαιμο supercar για αγωνιστική χρήση.
Όμως οι ομοιότητες με την απλή CLK του εργένη θείου σταματούν εκεί και πίσω από αυτές βρίσκεται ένας χειροποίητος V12 της AMG 600 ίππων. Νούμερο όχι εντυπωσιακό με τα σημερινά δεδομένα, αλλα μην ξεχνάμε πως μιλάμε για το 1997. Στους αγώνες, σκοπός για τον οποίο άλλωστε φτιάχτηκε η CLK GTR, τα αποτελέσματα ήταν ισοπεδωτικά για τον ανταγωνισμό. Στην πρώτη σεζόν, το 1997, κέρδισε 6 από τους 11 αγώνες, ενώ το 1998 τους κέρδισε όλους.
Όπως ήταν αναμενόμενο ο μύθος της χτίστηκε πολύ γρήγορα και τα 25 αυτοκίνητα δρόμου, 20 κουπέ και 5 ανοιχτά, έγιναν το ιερό δισκοπότηρο κάθε συλλέκτη. Ένα πωλητήριο για μια CLK GTR είναι πιο σπάνιο κι από Alfa Sud χωρίς σκουριά, όμως η αυτή που βλέπετε στις φωτογραφίες πρόκειται να δημοπρατηθεί. Οι εκτιμήσεις την θέλουν να πιάνει εύκολα τα 8 εκατομμύρια δολάρια, όμως δεν αποκλείεται να σπάσει το φράγμα των 10 και να είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα πιάσει πενταψήφιο νούμερο σε δημοπρασία. Ένα ακόμα ρεκόρ για το παλμαρέ της CLK GTR;