Όταν η Audi παρουσίασε το πρώτο S3 ούτε η ίδια δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα δημιουργούσε μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων επιδόσεων η οποία θα εξαφάνιζε σχεδόν από την αγορά τα προσιτά κουπέ αυτοκίνητα. Σε μια συσκευασία μικρομεσαίου hatchback κατάφερε να χωρέσει επιδόσεις, πολυτέλεια και εμφάνιση. Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης μόλις άρχισε να γράφεται και τώρα έχουμε την τελευταία προσθήκη του, το νέο Audi RS3.
Όπως ο πρόγονός του εξαφάνισε τα προσιτά κουπέ, έτσι και το νέο RS3 φαίνεται πως έχει βάλει στο στόχαστρο τα supercars αυτή τη φορά. Υπερβολή θα πει κάποιος, όμως τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια μέσω της ψυχρής λογικής τους. Η ιπποδύναμη του νέου RS3 είναι ακριβώς ίδια με του απερχόμενου μοντέλου, δηλαδή 395 ίπποι, όμως αυτή τη φορά συνοδεύονται από διάφορα περιφερειακά συστήματα που το φέρνουν στα χωράφια των επιδόσεων των supercars. To 0-100 που επιτυγχάνεται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα είναι η πιο εμφατική δήλωση προθέσεων για το RS3.
Για να τιθασευτεί όλη αυτή η δύναμη φέρει μια ολοκαίνουργια ανάρτηση, εντελώς διαφορετική από τα απλά A3 και S3, είναι χαμηλότερη, σφιχτότερη και συνδυάζεται με ένα set up που αλλάζει όλη τη γεωμετρία της ανάρτησης που ονομάζεται RS specific ratio. Το αποτέλεσμα είναι το RS3 να είναι χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το S3, και 33 χιλιοστά φαρδύτερο.
Για τους ίδιους λόγους τα φρένα περιλαμβάνουν δίσκους διαμέτρου 375 και 310 χιλιοστών μπρος-πίσω και εξαπίστονες δαγκάνες. Στον έξτρα εξοπλισμό βρίσκονται κεραμικοί δίσκοι, οι οποίοι είναι περισσότερο μια υπενθύμιση των δυνατοτήτων του νέου Audi RS3, παρά κάποια απαραίτητη αναβάθμιση.
Όμως το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του βρίσκεται στα προγράμματα που συγχρονίζουν το 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με το σύστημα τετρακίνησης και ειδικά το πίσω διαφορικό. Από τα 7 διαφορετικά προγράμματα συμπεριφοράς ξεχωρίζει το “RS Performance” το οποίο περιορίζει τα ηλεκτρονικά μόνο στις απαραίτητες λειτουργίες για την επίτευξη απόλυτων επιδόσεων σε πίστα κάνοντας όσο πιο ουδέτερο γίνεται το αυτοκίνητο προσφέροντας παράλληλα πληροφόρηση και αίσθηση από τον δρόμο.
Αλλά το “RS Performance” δεν είναι το αγαπημένο μας, Αυτό είναι το πρόγραμμα “RS Torque” το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει όλη τη δύναμη μόνο σε έναν από τους πίσω τροχούς προσφέροντας άφθονη και ασφαλή πλαγιολίσθηση. Ναι, το νεο RS3 θα μπορεί να ντριφτάρει με τις ώρες ή μέχρι να κάνει φυτίλια τα πίσω ελαστικά του.
Το ότι μπορεί να τα κάνει όλα αυτά σε μια συσκευασία hatchback ή μικρομεσαίου sedan και ταυτόχρονα να έχει τις ίδιες επιδόσεις με ένα supercar δεκαετίας μόνο θαυμασμό μπορεί να προκαλέσει για τους μηχανικούς της Audi.