Μην παρεξηγηθούμε, η Lotus Emira δεν είναι κάποιο ρετρό σπορ αυτοκίνητο σαν τα Caterham ή τις Morgan. Είναι ένα απολύτως σύγχρονο κεντρομήχανο διθέσιο σαν αυτά που μας έχει συνηθίσει η μικρή, μα θαυματουργή εταιρία από την Αγγλία. Έχει ήδη εξαγγείλει την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε συνεργασία με τη γαλλική Alpine, όμως λίγο πριν την τελική ευθεία και το πέρασμα στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, μας επιφύλαξε την Emira.
Η Emira αντικαθιστά κανένα υπάρχον μοντέλο της γκάμας, είναι εντελώς καινούργια και αυθύπαρκτη, σαν υπενθύμιση του οράματος του Colin Chapman. Δεν έχει υβριδική καν υβριδική έκδοση και κινείται αποκλειστικά από δύο κινητήρες βενζίνης έναν τετρακύλινδρο της AMG κι ένα V6 της Toyota o οποίο κινεί και την Evora.
Στα κιβώτια ταχυτήτων η Lotus φιλοδοξεί να καλύψει κάθε γούστο προσφέροντας και τις τρεις επιλογές, μηχανικό, αυτόματο, διπλού συμπλέκτη καθώς και διαφορετικά set up αναρτήσεων από πιο touring μέχρι ακραία σπορ ρύθμιση. Σίγουρα το μηχανικό είναι και το πιο ποθητό στους φανατικούς της φίρμας γιατί έχει τον κλασικό ορατό μηχανισμό με τους άξονες σε κοινή θέα και γιατί μάλλον θα είναι ένα από τα τελευταία του είδους. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρίας η Emira θα μπορεί να είναι ένα πραγματικό πασπαρτού, τις καθημερινές για να πηγαίνεις στη δουλειά και στα Σαββατοκύριακα για track days στις κοντινές πίστες.
Ένα από τα σημεία που δείχνουν ότι η Emira είναι μια πραγματική Lotus είναι το σύστημα διεύθυνσης. Αντί της εύκολης λύσης ενός ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού όπως κάνουν όλοι, επέμεινε στην παλιά καλή συνταγή ενός αμιγώς υδραυλικού που προσφέρει καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση από τον δρόμο.
Το βάρος παραμένει κάτω από τα 1400 κιλά για την V6, ενώ η τετρακύλινδρη θα είναι ακόμα πιο ελαφριά και γι’αυτό αναμένεται να είναι και η σπορ έκδοση της Evora. Με δεδομένο ότι για πρώτη φορά μπαίνει ο εν λόγω κινητήρας σε Lotus έγιναν οι απαραίτητες τροποποιήσεις. Ο κινητήρας των 360 ίππων της A45 AMG κινεί τους πίσω τροχούς της Emira ενώ το σύστημα εξάτμισης σχεδιάστηκε από την αρχή από τους μηχανικούς της AMG για να ταιριάξει και ηχητικά με το πνεύμα της Lotus.