Ένα νέο καύσιμο με την ονομασία Vulcanol έρχεται να προστεθεί στις εναλλακτικές της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης. Πρόκειται για μια ισλανδική εφεύρεση η οποία αξιοποιεί τις εκπομπές άνθρακα ημιενεργών ηφαιστείων. Με τις κατάλληλες τεχνικές, οι εκπομές αυτές μετατρέπονται σε καθαρή αιθανόλη η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο.
Σύμφωνα με τους Ισλανδούς, το Vulcanol μπορεί να έχει έως και 90% μειωμένες εκπομπές καυσαερίων σε σχέση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Μια ευρύτερη χρήση του Vulcanol, από τη γραμμή παραγωγής, μέχρι τη μεταφορά μπορεί να μηδενίσει εντελώς το αποτύπωμα άνθρακα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για την Koenigsegg η συζήτηση για τα εναλλακτικά καύσιμα φαίνεται πως έχει βαλτώσει και δεν αναζητούνται σε βάθος όλες οι εναλλακτικές και η αξιοποίηση της ενέργειας που εκλύουν έτσι κι αλλιώς τα ηφαίστεια είναι μία από αυτές.
Στο παιχνίδι των εναλλακτικών καυσίμων με βάση την αιθανόλη μπαίνουν σταδιακά και άλλοι κατασκευαστές supercars σε μια προσπάθεια να αποφύγουν την ηλεκτροκίνηση και να κρατήσουν όσο γίνεται τον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μάλιστα το συγκεκριμένο project δεν είναι απλά ένα πείραμα για τη Koenigsegg, αλλά σχετίζεται με τη φιλόδοξη αλλαγή στρατηγικής που έχουν στο μυαλό τους οι Σουηδοί. Σήμερα η Koenigsegg παράγει περίπου 35 αυτοκίνητα τον χρόνο για λίγους κι εκλεκτούς πελάτες. Στα επόμενα χρόνια σχεδιάζουν να αυξήσουν την παραγωγή και να φτάσει τις μερικές χιλιάδες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο προσέλαβαν τον Evan Horetsk, πρώην στέλεχος της Tesla και ιθύνων νους πίσω από το στήσιμο των εργοστασίων του Elon Musk σε Νεβάδα και Σαγκάη.
Ελπίζουμε από τα βάθη της καρδιάς να πετύχουν οι Σουηδοί, ειδικά στο κομμάτι του ηφαιστειακού καυσίμου. Αν μη τι άλλο εκτός από τη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Vulcanol έχει και cool ονομασία.