Το ότι σε λίγα χρόνια δεν θα παράγονται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι κάτι που έχουμε αρχίσει και το χωνεύουμε. Αυτό που δεν μπορούμε να χωνέψουμε είναι ότι όλα αυτά τα περασμένων δεκαετιών οχήματα που κοσμούν τους δρόμους με την παρουσία τους θα αδυνατούν να κυκλοφορήσουν. Ακόμα κι αν βενζινάδικα δεν εκλείψουν, είναι εξαρετικά αμφίβολο αν θα μπορεί ένα όχημα 30-40 ετών να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα εντός αστικού ιστού, για να μην αναφέρουμε το υψηλό κόστος συντήρησης ενός κινητήρα με εκατοντάδες χιλιόμετρα στην πλάτη.
Η λύση φαίνεται πως και είναι πάλι η ηλεκτροκίνηση, αλλά αυτή τη φορά ως after market πατέντα. Το electromod δεν είναι μια εντελώς καινούργια ιδέα αφού την έχουμε δει για πρώτη φορά πριν από αρκετά χρόνια, τώρα όμως φαίνεται πως κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Από παλιές βέσπες μέχρι κτηνώδη muscle cars, υπάρχει τουλάχιστον ένας ηλεκτροκινητήρας για κάθε παλιό όχημα.
Το Mercury Coupe που δείχνουμε εδώ δεν έχει έναν, αλλά δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 400 ίππων, καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που κύλησε τις ρόδες για πρώτη φορά της δεκαετία του ‘40. Στη θέση του γνωστού συνήθη υπόπτου V8 βρίσκεται μια συστοιχία μπαταριών από ένα Tesla Model S τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίζει τον λαμπερό κινητήρα που αντικατέστησε. Στη θέση του κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκονται οι δύο ηλεκτροκινητήρες, από τη στιγμή που έχουν ταχύτητες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης με τον άξονα και το διαφορικό παρέμειναν ως είχαν.
Η ανάρτηση δέχθηκε τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό ώστε να ανταπεξέλθει στη νέα ισχύ μαζί με τις κατάλληλες ενισχύσεις στο σασί. Το εξωτερικό παρουσιαστικό του Mercury Coupe όμως είναια αυτό που κλέβει την παράσταση, και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αντί της πλήρους ανακατασκευής επιλέχθηκε η προσεκτική ανάδειξη της πατίνας του, ενώ ακόμα και το χρώμα του είναι το εργοστασιακό από το 1949.
Το εσωτερικό του ντύθηκε στο ύφος της εποχής με tweed ύφασμα και στην θέση των οργάνων βρίσκεται μια οθόνη TFT η οποία μπορεί να καμουφλαριστεί δείχνοντας όργανα σαν του πρωτότυπου Mercury Coupe. Η δημοφιλία τέτοιων μετατροπών έχει αυξηθεί τόσο πολύ την τελευταία διετία που έχει αναγκάσει ακόμα και τις ίδιες τις εταιρίες να παρουσιάσουν παρόμοιες μετατροπές χτίζοντας μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος. Κανείς δεν περιμένει να γεμίσουν οι δρόμοι με ηλεκτροκίνητες σακαράκες, όμως θα ήταν ευχής έργο να βλέπουμε τέτοια όμορφα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν αθόρυβα και οικολογικά.