Αν δεν ζεις στο Νευροκόπι ή τη Φλώρινα οι φορές που έχει χρειαστεί να οδηγήσεις σε πάγο και χιόνι πιθανότατα είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η απειρία σου θα σε συμβουλέψει να το αποφύγεις όσο είναι δυνατόν, και καλά θα κάνει. Όμως κάτι τέτοιες στιγμές θα ευχόσουν να είχες επενδύσει σε ένα τετρακίνητο όχημα για να νιώσεις περισσότερη ασφάλεια και άνεση. Όμως προσοχή, το ότι ένα αυτοκίνητο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και χειμερινά ελαστικά, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι οι αλυσίδες είναι περιττές. Εξακολουθούν να είναι υποχρεωτικές και απαραίτητες σε συνθήκες πάγου, απλά ο συνδυασμός τετρακίνησης και αλυσίδων είναι η ομάδα που κερδίζει σε όλα τα terrain. Στο debate για το που βάζουμε τις αλυσίδες σε ένα τετρακίνητο, η απάντηση είναι σε όλους του τροχούς για το καλύτερο αποτέλεσμα. Τώρα στην περίπτωση που διαθέτεις μόνο ένα ζευγάρι διάλεξε τους μπροστινούς τροχούς για να έχεις έναν συνδυασμό έλξης και κατεύθυνσης.
Παρακάτω συγκεντρώσαμε τα καλύτερα τετρακίνητα της αγοράς για όλα τα βαλάντια, ναι ακόμα και με ελάχιστα χρήματα μπορείς να βρεις ένα τετρακίνητο παντός εδάφους και κυρίως παντός καιρού.
Το Dacia Duster δεν έχει αποκτήσει τυχαία το status που είχε παλιότερα το Suzuki Samurai/Jimny και το Lada Niva. Είναι φτηνό, πάει παντού και είναι αξιόπιστο. Διατίθεται τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις με τις τελευταίες να παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στην τιμή ενός μικρομεσαίου hatchback παίρνεις δώρο τις ικανότητες ενός σοβαρού 4x4 που θα ξεκολλήσουν από μια δύσκολη κατάσταση με την άνεση ενός πολύ μεγαλύτερου και ακριβότερου SUV.
To Jeep Renegade έχει διχάσει τους οπαδούς της αμερικάνικης εταιρείας καθώς στα μάτια τους δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ανασχεδιασμένο Fiat. Ναι μπορεί να μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη με το ξαδερφάκι του, το 500x, αλλά παραμένει ένα καθαρόαιμο Jeep. Η τεχνολογίες Selec-Terrain και Hill Descent Control είναι παρούσες και είναι τα διαπιστευτήρια του Βενιαμίν της οικογένειας ότι δικαίως φέρει το σήμα Jeep στο καπό του.
Το Seat Terraco είναι λίγο μεγαλύτερο και με πιο μοντέρνα εμφάνιση. Το ότι δεν μοιάζει με παραδοσιακό SUV αυτό δεν σημαίνει ότι στερείται δυνατοτήτων. Φορτωμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου, εγγυάται ότι θα είναι πάντα εκεί για σένα. Εκτός από την επιλογή της τετρακίνησης, υπάρχει ειδικό Winter Mode που βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά σε ακραίες συνθήκες. Επίσης το Winter Package ενισχύει ακόμα περισσότερο το αίσθημα της ασφάλειας και της άνεσης με αυτοκαθαριζόμενα φώτα και θερμαινόμενα καθίσματα.
Το Subaru Outback είναι το αιώνιο outsider των τετρακίνητων. Η ιαπωνική εταιρεία πιστεύει ότι ένα υπερυψωμένο station wagon είναι υπεραρκετό και δεν χρειάζεται να πας σε ένα πιο ψηλό SUV. Πράγματι τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος μοιάζουν αρκετά για τους περισσότερους οδηγούς. Το χαμηλό κέντρο βάρους του boxer κινητήρα εγγυάται τέλεια οδική συμπεριφορά και στις πιο ακραίες συνθήκες. Τώρα για το σύστημα Symmetrical AWD της Subaru θα μπορούσαμε να γράψουμε σεντόνια για την τεχνολογία που φέρει, αλλά θα αρκεστούμε να θυμηθούμε τις αμέτρητες επιτυχίες του στο WRC.
To Range Rover μπορεί να απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς που το αντέχει η τσέπη τους, όμως μπορεί άνετα να γίνει το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Η ευκολία του να κάνει τα πάντα το καθιστά τετράτροχο ελβετικό σουγιά. Στην εθνική μπορεί να ταξιδεύει για ώρες με ταχύτητες supercar και όταν τελειώσει η άσφαλτος να συνεχίσει με τον ίδιο περίπου ρυθμό όταν οι άλλοι θα έχουν μείνει πίσω. Θα έλεγε κάποιος πως είναι ευκαιρία η τιμή του με τόσα πολλά διαφορετικά πρόσωπα.
Οι τετρακίνητες εκδόσεις του ταπεινού, πλην τίμιου, Fiat Panda έχουν χτίσει τον δικό τους μύθο. Πρακτικά είναι ένα Range Rover τσέπης, απλά εκεί που πάει σφαίρα στην εθνική το θηριώδες βρετανικό SUV, το ιταλικό mini γίνεται το απόλυτο όχημα πόλης. Δεν έχει μόνο σύστημα τετρακίνησης αλλά και ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών βοηθημάτων που βρίσκονται σε πολύ ακριβότερα μοντέλα, όπως Hill Descent Control και Off Road Mode.