Αυτή είναι μία ολοκαίνουργια Bentley 4 ½ Litre Blower του 1929

Όχι δεν έχει γίνει κάποιο λάθος στον τίτλο, οι Βρετανοί αποφάσισαν να ξαναφτιάξουν μία όσο πιο πιστή ρέπλικα γίνεται ενός αυτοκινήτου 90 ετών που αποτελεί κεφάλαιο στην αυτοκινητιστική ιστορία. 

Σε μία άσκηση μηχανολογικής πρόκλησης και αναμέτρησης με το παρελθόν οι μηχανικοί της Bentley κατάφεραν κάτι φάνταζε ακατόρθωτο γνωρίζοντας τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Το “Car Zero” (το αντίστοιχο number plate είναι και το μοναδικό διαφοροποιό στοιχείο από το πρωτότυπο του ΄29) όπως ονομάζεται το πρώτο μοντέλο προπαραγωγής καθώς θα ακολουθήσουν ακόμα 12 τα οποία και θα παραδοθούν στους πολύ προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της φίρμας. Με καθήκοντα που περισσότερο έμοιαζαν να κινούνται στη σφαίρα αυτών του συντηρητή έργων τέχνης ήταν προφανές ότι δεν αρκούσε μία απλή αντιγραφή της θρυλικής Blower.

 

Η Bentley διαθέτει μόλις μία Blower στις εγκαταστάσεις της και αφού λύθηκε μέχρι τελευταίας βίδας, κάθε ένα από τα εξαρτήματα πέρασε από σκανάρισμα με συσκευή laser για να φτιαχτεί ένα ψηφιακό CAD μοντέλο από τη στιγμή που δεν υπήρχαν τα αυθεντικά blueprints του Μεσοπολέμου. Η πιστή μετενσάρκωση του πνεύματος του 1929 δεν περιορίστηκε στα εξαρτήματα, αλλά έπρεπε να επεκταθεί και στη συναρμολόγηση του “Car Zero”. Αυτό απαίτησε ειδική βοήθεια από μερικούς ασυνήθιστους εξωτερικούς συνεργάτες όπως πχ για το σασί. Τα σύγχρονα πλαίσια από αλουμίνιο και οι high tech κολλήσεις, κοινός τόπος ακόμα και για την παραδοσιακή  Βentley , δεν μπορούσαν να φανούν πολύ χρήσιμες. Τη λύση έδωσε η Israel Newton & Sons Ltd, κι αν δεν την ξέρετε είναι γιατί είναι μια εταιρεία που κατασκευάζει βραστήρες για ατμομηχανές για πάνω από 200 χρόνια και η εμπειρία της στη σφυρηλάτηση κρίθηκε αναντικατάστατη για τη μορφοποίηση του σιδερένιου πλαισίου.

 

Παρόμοιες προσφυγές υπήρξαν και για άλλα εξαρτήματα που ζητούσαν αναβίωση τεχνικών αλλοτινών εποχών, όπως για το ψυγείο, τα φωτιστικά σώματα και κυρίως για το υποπλαίσιο που έπρεπε να είναι ξύλινο όπως τότε. Μπορεί να θυμίζει περισσότερο μουσειακό έκθεμα και πράγματι τα ελάχιστα κομμάτια που θα κατασκευαστούν μάλλον θα περάσουν τον περισσότερο βίο του σε κάποιο κλιματιζόμενο γκαράζ κάποιου συλλέκτη, αλλά αυτό δεν ισχύει για την Mulliner που ανέλαβε την αναβίωση. Όπως κάθε μοντέλο προπαραγωγής, έτσι και το “Car Zero” θα περάσει από εξοντωτικές δοκιμές 20.000 μιλίων σε συνθήκες δρόμου και 5.000 μιλίων σε συνθήκες πίστας γιατί η Blower ήταν ένα αγωνιστικό και το ίδιο θα είναι και η ρέπλικά της. Στα τεστ που θα υποβληθεί θα είναι και αυτό της τελικής ταχύτητας (καλή τύχη σε αυτόν που θα το επιχειρήσει) αλλά και της ιπποδύναμης μόλις μετασκευαστεί ένα δυναμόμετρο που θα μπορέσει να μετρήσει ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις.

Καθόλα αξιέπαινη η προσήλωση σε τέτοιο βαθμό των τεχνικών ειδικά αν σκεφτούμε ότι Bentley έχει δεσμευτεί σε πλήρη εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της μέχρι το 2030. Αν με τη «νέα» Blower ήθελαν  να μας δώσουν ένα κύκνειο άσμα για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μάλλον το κατάφεραν με τον πιο συγκινητικό τρόπο. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved