Οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 5 αναγκάζουν αναγκάζουν τις εταιρείες να βάλουν τους αερόψυκτους κινητήρες στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Όμως η BMW κατάφερε όχι μόνο να διατηρήσει στην παραγωγή τη δημοφιλή R nineT, αλλά να τη βελτιώσει κιόλας. Η επιβεβλημένη τεχνολογική ανανέωση συνέπεσε χρονικά με τη συμπλήρωση των 40 ετών της θρυλικής GS, και μια επετειακή έκδοση δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο timing. Ο κλασικός χαρακτήρας της R nineT ταιριάζει ιδανικά με τον old school χρωματικό συνδυασμό και παρά το γεγονός ότι ο ίδιος συνδυασμός διατίθεται και στην αντίστοιχη επετειακή έκδοση της R 1250 GS, εδώ ταιριάζει περισσότερο.
Με δεδομένη την εντυπωσιακή της εμφάνιση και το ότι ήταν μια από τις καλύτερες της κατηγορίας της, θα αρκούσε κι ένα μικρό «φίμωμα» σε εισαγωγή και εξαγωγή για να περάσει τις νέες αυστηρές προδιαγραφές, αλλά η BMW έκανε αυτό που έπρεπε. Ανασχεδίασε πλήρως τις κεφαλές και το σύστημα εισαγωγής με αποτέλεσμα η απόδοση του κινητήρα να πέσει μόλις κατα ένα άλογο και να αποδίδει 109 ίππους και μάλιστα με σημαντικά πιο γεμάτη καμπύλη ροπής στις μεσαίες στροφές. Η σχετική έλλειψη ροπής σε αυτές τις στροφές πέρα από το ότι δεν ταίριαζε στον χαλαρό της χαρακτήρα ήταν ίσως και το μοναδικό σημείο υπεροχής της άσπονδης Triumph Bonneville. Άλλες σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνουν ένα νέο αμορτισέρ πίσω, αναβαθμισμένο ABS και νέο πίνακα οργάνων με τις υπόλοιπες αλλαγές να περιορίζονται κυρίως σε αισθητικές.
Αν παρασυρθείτε από την περιπετειώδη εικόνα της και θέλετε να δείτε αν υπάρχει καθόλου μέσα της απο το DNA της GS, μπορείτε να το εξερευνήσετε με μέτρο. οι ακτινωτές ζάντες τα «τακουνάτα» ελαστικά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με την απλή R nineT, μπορούν να σας πάνε και λίγο παραπέρα από έναν μέτρια συντηρημένο χωματόδρομο.
Η «κιτρινόμαυρη σφήκα» όπως ήταν το μηχανόβιο παρατσούκλι της στα 80s ζει μια δεύτερη νεότητα στην έκδοση Urban G/S της δημοφιλούς νεορετρό μοτοσικλέτας. Μπορεί μόνο χρωματικά να μοιάζει στις θρυλικές και ελαφριές R 80/100 GS που πήγαιναν κυριολεκτικά παντού, αλλά αυτός ήταν και ο μοναδικός σκοπός του βαυαρέζικου εργοστασίου. Το αγοραστικό κοινό συνεχίζει να ζητά την αίσθηση της νοσταλγίας που αποπνέει μια vintage μοτοσικλέτα με την ευκολία της καθημερινής χρήσης μιας σύγχρονης.