Η μεγαλύτερη διαφορά απλής αμόλυβδης και super είναι ο αριθμός οκτανίων, o οποίος ουσιαστικά υποδηλώνει την αντικροτικότητα της βενζίνης, την ανθεκτικότητα δηλαδή του καυσίμου στην αυτανάφλεξη. Σε έναν βενζινοκινητήρα το καύσιμο αναμιγνύεται με αέρα, συμπιέζεται και αναφλέγεται με τη βοήθεια σπινθήρα, περίπου 20° πριν το άνω νεκρό σημείο του εμβόλου (ΑΝΣ).
Σε μια ιδανική ανάφλεξη το μέτωπο της φλόγας επεκτείνεται από το μπουζί προς τα έξω, με ομαλή και ελεγχόμενη πορεία και μέγιστη πίεση 14° μετά το ΑΝΣ.
Oι μεγαλύτεροι μύθοι που θα ακούσεις για το αυτοκίνητο σου
Ωστόσο, στα συμπιεσμένα μείγματα, μετά την έναυση και υπό την επήρεια θερμότητας και πίεσης, υπάρχει πιθανότητα να εμφανιστούν περιοχές με πρόωρες τυχαίες αυταναφλέξεις, τα γνωστά μας «πειράκια», που γίνονται αντιληπτά με χαρακτηριστικό μεταλλικό θόρυβο. Όσο μεγαλύτερη η σχέση συμπίεσης (ή η πίεση υπερπλήρωσης του turbo στην περίπτωση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων), τόσο μεγαλύτερη και η πιθανότητα αυτανάφλεξης του καύσιμου μείγματος.
Αξίζει όμως να βάλεις τελικά την καλύτερη βενζίνη;
Δες το παρακάτω άλμπουμ για να δεις αν τελικά αξίζει ή όχι να βάζεις super αμόλυβδη: