Πριν περίπου έναν αιώνα (οκτώ δεκαετίες για την ακρίβεια), η Bugatti κατασκευάζει το μοντέλα 57SC Atlantics, από το οποίο μόλις τρία έχουν απομείνει, να ομορφαίνουν τους δρόμους!
Τα τρία μοντέλα (Νο. 57374, 57473 57591) που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1936 και του 1938, αποτελούν ίσως, τα πολυτιμότερα αμάξια στον κόσμο! Το τέταρτο, το…57453 θα υπήρχε αν δεν χανόταν, μετά τον θάνατο του ιδιοκτήτη του, το Jean Bugatti.
Διακεκριμένο, χάρη στην εκπληκτικά μεγάλη κουκούλα του, το Coupe μήκους 3,5 μέτρων, αναπτύχθηκε μέσω ενός πρωτότυπου μοντέλου, γνωστό και ως Coupe Special ή Coupe Aero. Με χαρακτηριστικό, την αλουμινένια ραφή, τα τρία μοντέλα της Bugatti βρέθηκαν σε αρκετές εκδηλώσεις όπως στο the Pebble Beach Concours d’Elegance στην Καλιφόρνια.
«Οι εντυπωσιακές αναλογίες του αριστουργήματος αυτού, ήταν ασύγκριτες για την εποχή τους, ενώ ακόμα και σήμερα είναι ικανές να κόψουν την ανάσα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθυντής σχεδιασμού της Bugatti, Achim Ansheidt.
Γνωστό και το «Holzschuh Atlantic», το αμάξι με τον αριθμό 57473, πωλήθηκε, πωλήθηκε με το που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Bugatti, στον Γάλλο επιχειρηματία Jacques Holzschuh. Μετά από κάποια χρόνια, ο Holzschuh πούλησε το αμάξι σε ένα συλλέκτη, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο σε δυστύχημα, με την Bugatti να διαλύεται ολοσχερώς! Χρόνια αργότερα, μετά από αρκετές επισκευές, φτιάχτηκε από την αρχή, όμως κινητήρας του αμαξιού, που έφτασε μέχρι και τα 200χλμ/ώρα καταστράφηκε!
The second of the 4 Bugatti Type 57SC Atlantic with the Chassis No 57591 was originally sold to the British barrister Richard Pope. #Bugatti #BugattiAtlantic #Type57SC #BugattiHistory #BugattiStory #Bugatti110Years #Bugatti110Ans pic.twitter.com/DsNYQ5pGGd
— Bugatti (@Bugatti) February 20, 2019
Το δεύτερο μοντέλο, το…57591, κατασκευάστηκε από τον Βρετανό δικηγόρο και τενίστα, Ρίτσαρντ Πόουπ και παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Μάιο του 1938. Πωλήθηκε το 1988 στον Ralph Lauren και με τα χρόνια άλλαζε μορφή, παίρνοντας ορισμένες κορυφαίες βραβεύσεις Pebble Beach το 1990 και στη Villa d'Este το 2013.
The second of the 4 Bugatti Type 57SC Atlantic with the Chassis No 57591 was originally sold to the British barrister Richard Pope. #Bugatti #BugattiAtlantic #Type57SC #BugattiHistory #BugattiStory #Bugatti110Years #Bugatti110Ans pic.twitter.com/DsNYQ5pGGd
— Bugatti (@Bugatti) February 20, 2019
Το τρίτο… αδελφάκι της Buggati ή αλλιώς το 57374, παραδώθηκε στον Βίκτορ Ροθτσάιλντ το 1936, παρέμεινε στην κατοχή μέχρι να επιστρέψει στο εργοστάσιο του Molsheim και να τοποθετηθεί σε αυτό ένας υπερσυμπιεστής. Το 1971 πωλείται στην τιμή των 59.000 δολαρίων, που το μετέτρεψε αυτόματα στο πιο ακριβό αμάξι στον κόσμο! Φυσικά παραμένει ακόμα κοντά στον τίτλο αυτό, καθώς το 2010 πουλήθηκε ξανά, αλλά αυτή τη φορά, με το ποσό των… 40 εκατ. δολαρίων!
Όπως καταλάβατε, η Bugatti δείχνει να ξαναβγάζει στην αγορά ένα 80χρονο μοντέλο. Συγκεκριμένα οι άνθρωποι της εταιρείας αφού αποφάσισαν να κατασκευάσουν ακόμα ένα μοντέλο τύπου 57SC Atlantic για τον πρώην πρόεδρο της Volkswagen Group, με το κόστος να φτάνει τα 18 εκατ. δολάρια, σκέφτονται σοβαρά να επαναφέρουν μαζικά το αμάξι στην παραγωγή.
Αν λάβουμε υπόψη μας, τις τιμές που πωλήθηκαν τα προηγούμενα μοντέλα, η κίνηση να επαναφέρει η Bugatti το ιστορικό αυτό μοντέλα, ίσως δώσει στην εταιρεία μια μεγάλη οικονομική ώθηση, ακόμα κι αν περιοριστεί σε μικρό αριθμό μοντέλων.
«Το Atlantic είναι ανάμεσα στα αμάξια-σύμβολα, στη μεγάλη παράδοση της Bugatti» δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Stephan Winkelmann. «Από άποψη κομψότητας, ποιότητας και επιδόσεων, το Coupé ήταν μοναδικό για την εποχή του και εξακολουθεί να είναι μοναδικό μέχρι και σήμερα. Ένα πολυτελές, σπορ αυτοκίνητο. Για εμάς, είναι και πηγή έμπνευσης και δέσμευσης.» κατέληξε.