Η προέλευση αυτού του «ήρωα» των ανδρικών ενδυμάτων, χρονολογείται από τη βικτωριανή εποχή, μια περίοδο κατά την οποία το συγκεκριμένο ένδυμα -εκτός από ρούχο- υπήρξε και σύμβολο υψηλού κύρους. Άλλωστε μόνο οι εύποροι είχαν αρκετά χρήματα για να το φορούν σε τακτική βάση, ενώ η συντήρηση του συγκεκριμένου κόστιζε ακόμα περισσότερα χρήματα – πόσο μάλλον όταν ήταν εκλεπτυσμένο το ύφασμα. Ωστόσο, στα τέλη του 19ου αιώνα, αυτό το ρούχο έγινε πιο mainstream και προσιτό, καθότι μπορούσες να το βρεις πολύ πιο εύκολα και η τιμή του έγινε πιο προσιτή.
Τον επόμενο αιώνα, το λευκό πουκάμισο πέρασε από τις αυλές των γαλαζοαίματων στα…γραφεία. Ένας μύθος, που δεν γνωρίζουμε αν αληθεύει ή όχι, αναφέρει πως το λευκό πουκάμισο στα γραφεία ξεκίνησε από τον ιδρυτή της IBM, Thomas J. Watson, ο οποίος το όρισε ως κομμάτι του καθημερινού ντυσίματος του εργατικού δυναμικού του. Ωστόσο, αν υπήρξε μία συγκεκριμένη δεκαετία χάρη στην οποία ήρθε ακόμη περισσότερο στο προσκήνιο, αυτή ήταν η δεκαετία του ’80. Βοήθησε σε αυτό όλη η φιλοσοφία γύρω από τον αμερικανικό τρόπο ζωής, ο κινηματογράφος, οι τηλεοπτικές σειρές και κάπως έτσι το λευκό πουκάμισο έγινε σύμβολο δύναμης, επισημότητας αλλά και της ποπ κουλτούρας, τόσο από διανοούμενους και σταρς, όσο και ανθρώπους από τον επιχειρηματικό κόσμο.
Διάβασε επίσης: Γιατί το λευκό t-shirt παραμένει μία διαχρονική επιλογή.
Αυτές τις μέρες, υπάρχουν πολλές και διάφορες επιλογές όταν πρόκειται να αποφασίσουμε σε ποια μάρκα και σε ποιο κόψιμο πρέπει να καταλήξουμε για ένα λευκό πουκάμισο, αλλά όσο τα υλικά πληθαίνουν και οι τεχνικές αυξάνονται, το αντρικό ντύσιμο γίνεται ακόμα πιο σοβαρή υπόθεση.
Μέσα στα έτη πέρασαν δεκάδες άντρες που βρήκαν κάτι από τον εαυτό τους σε ένα λευκό πουκάμισο, αποδεικνύοντας το less is more. Ποτέ άλλοτε ένα μονόχρωμο πουκάμισο, δεν έδωσε στην επιφάνεια τόσες διαφορετικές εκφράσεις ενός άντρα στην καθημερινή του ζωή. Γι’ αυτό και το αγαπάμε μέχρι σήμερα.