Είναι ίσως λίγο οξύμωρο να έχει ταυτιστεί τόσο πολύ ένα άθλημα που ολοκληρώνεται με καθορισμένο αριθμό πόντων και όχι με βάση την καθορισμένη διάρκεια με τα ρολόγια. Σε αντίθεση με τα μηχανοκίνητα αθλήματα ή τις καταδύσεις είναι μάλλον περισσότερο ένα αξεσουάρ πολυτελείας παρά ένα απαραίτητο εργαλείο.
Πιθανότατα έχει να κάνει με το γενικότερο αέρα πολυτέλειας και ελιτισμού που διαπνέει αυτό το ευγενές άθλημα. Τα λευκά πόλο, το κόσμιο κοινό στις κερκίδες και η ευγενής άμιλλα συνθέτουν ένα ιδανικό σκηνικό διαφήμισης για κάθε εταιρεία ρολογιών που σέβεται τον εαυτό της. Με καθε Grand Slam έρχεται σχεδόν αυτόματα και η χορηγία από ένα ρολόι.
Είναι αρκετά σύνηθες η συνεργασία αυτή να κρατάει πολλά χρόνια, ακόμα και όταν κάποιος αθλητής έχει κρεμάσει πια τη ρακέτα του. Στη συνέχεια θα δούμε μερικές από τις πιο διάσημες συνεργασίες. Άλλες εταιρείες φροντίζουν να δίνουν ρολόγια με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ένας κοινός θνητός και άλλες δημιουργούν μοναδικά κομμάτια και τα γήπεδα μετατρέπονται σε πασαρέλα των δυνατοτήτων τους.
Όταν ο Stan Wawrinka σήκωσε το 3ο του Grand Slam το 2016 στο US Open, το έκανε με ένα εντυπωσιακό Audemars Piguet στον καρπό του. Ήταν ένας χρονογράφος Royal Oak Offshore o οποίος επισφράγισε τη συνεργασία τους που συμπλήρωνε ένα χρόνο. O Wawrinka φαίνεται πως δεν έχει μόνο αγαπημένη μάρκα, αλλά και αγαπημένο μοντέλο. Ο φωτογραφικός φακός τον έχει πιάσει να φοράει το Royal Oak σχεδόν σε κάθε βερσιόν, ακόμα και σε αυτή με την εξωτική κεραμική κάσα.
Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να γιορτάσεις μια δεκαετή συνεργασία από ένα άκρως συλλεκτικό ρολόι; Κάπως έτσι θα σκέφτηκε η Richard Mille και στο Roland Garros του 2020, o Rafael Nadal ντεμπούταρε το RM 27-04 Turbillon. Είχε προηγηθεί το ακόμα πιο συλλεκτικό RM 27-03 που κόστιζε ούτε λίγο ούτε πολύ 725.000 δολάρια. Η Richard Mille ήταν πρωτοπόρα στον θεσμό των ambassadors. Μέχρι τότε ήταν πιο συνηθισμένες οι χορηγίες σε event και όχι σε μεμονωμένους αθλητές, μία πρακτική που έχει γενικευθεί πια.
Το λευκόχρυσο Yacht-Master II ήταν το πρώτο ρολόι με ναυτικό προσανατολισμό που μπήκε στα court. Ήταν το 2009 και το φόρεσε ο Roger Federer στο French Open του 2009. Ήταν το προμήνυμα μιας σχέσης που επισφραγίστηκε το 2011 όταν και οι σημαντικότεροι πρεσβευτές της Ελβετίας ένωσαν τις δυνάμεις τους. Από τότε ο Federer έχει φορέσει σχεδόν κάθε μοντέλο της Rolex. Καθόλου τυχαίο που με κάθε καινούργιο Rolex να είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμο γι’αυτόν να τα έχει ψιλοβαρεθεί. Ίσως γι’αυτό η συζυγός του Mirka του έκανε δώρο για τα 30α του γενέθλια ένα Rolex Daytona που κάποτε άνηκε στον Paul Newman.