To αντρικό grooming βρίσκεται σε άνθηση και υπάρχουν ουσιαστικοί λόγοι που συμβαίνει αυτό. Δεν είναι μόνο η αλλαγή που αφορά το outfit και την εικόνα, αλλά μία γενικότερη αλλαγή στη φιλοσοφία της αντρικής περιποίησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η εταιρεία Market Insight Statista, η παγκόσμια αγορά αντρικής περιποίησης αναμένεται να έχει αξία 115 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2028 από τα 80 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε το 2022. Η ίδια αγορά είχε αξία περίπου 74,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Τι κρύβεται λοιπόν πίσω από την ανάπτυξη;
Απενοχοποίηση του grooming
Από εδώ ξεκινούν όλα. Ένας άντρας που περιποιείται σήμερα δεν θεωρείται μία ειδική κατηγορία και ο όρος του metrosexual έχει αρχίσει να συνδέεται με την υπερβολή. Η παρωχημένη αντίληψη ότι οι άντρες γνώριζαν ελάχιστα για την αντρική περιποίηση έχει αρχίσει να καταρρέει. Επίσης, υπάρχει καλύτερη ενημέρωση επί του θέματος. Η αντρική περιποίηση έχει αναπτυχθεί σημαντικά, επειδή οι άντρες είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι όσον αφορά και τα δερματολογικά προβλήματα. Πλέον υπάρχει ενημέρωση για τους ουσιαστικούς λόγους υγείας που οι άντρες οφείλουν να περιποιούνται.
Οι 4 κακές συνήθειες του grooming που πρέπει να κόψεις χτες
Από την άλλη, η αγορά εξελίσσεται δημιουργώντας προϊόντα που δεν τονίζουν την αρρενωπότητα, αλλά την ουσιαστική σημασία που έχουν τα προϊόντα για το αντρικό φύλο. Είναι γεγονός ότι τα αρσενικά συνειδητοποιούν περισσότερο τη σημασία της φροντίδας του δέρματός τους και γίνονται πιο ανοιχτοί στο να επενδύσουν στην αυτοφροντίδα τους. Επίσης, οι πιο σημαντικοί τομείς ανάπτυξης στον εν λόγω κλάδο είναι τα μαλλιά, τα εξατομικευμένα σετ περιποίησης και η περιποίηση για τα γένια. Ενδεικτικά, οι άντρες επενδύουν περισσότερα σε προϊόντα όπως έλαια και κοντίσιονερ για να διατηρήσουν τα μαλλιά τους υγιή. Αυτή η τάση τροφοδοτείται από την επιθυμία για μια ωραία εμφάνιση, αλλά και από την σκέψη ότι τα περιποιημένα γένια ενισχύουν την αρρενωπότητα και την αυτοπεποίθηση.
Επίσης, αυτή η νέα στάση ζωής καθοδηγείται από έναν συνδυασμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της συνειδητοποίησης των πλεονεκτημάτων της περιποίησης της επιδερμίδας και της αλλαγής των κοινωνικών κανόνων που ενθαρρύνουν τους άνδρες να φροντίζουν την εμφάνισή τους.
Άθληση και υγιής εμφάνιση
Είναι εύκολο να σκεφτούμε πως αυτές οι αλλαγές προέκυψαν πιο έντονα μετά τον κορωνοϊό, καθώς όλο και περισσότεροι ήθελαν ένα υγιές σώμα. Δεν είναι τυχαίο ότι η δημοφιλία του grooming συνδέεται με την ανοδική τάση για τον αθλητισμό και την άσκηση. Κατά τη διάρκεια των περιορισμών για τον Covid-19, η φροντίδα του δέρματος έγινε πιο συστηματική τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες και από την άρση των περιορισμών και μετά υπήρξε έντονη επιθυμία να αποκτήσουν φόρμα και να επιδοθούν σε πρακτικές αυτοφροντίδα. Ως αποτέλεσμα, πολλά brands σήμερα «εκπαιδεύουν» τους καταναλωτές να κάνουν beauty routine πριν ή μετά την γυμναστική, εστιάζοντας σε προϊόντα που συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία και κατ’ επέκταση στην εμφάνιση.