Πρόκειται για την απόλυτη παιδική ανάμνηση. Τα αυτοκόλλητα της Panini που αγοράζαμε από το περίπτερο της γειτονιάς και αποτελούσε μία ιεροτελεστία. Από τη στιγμή που θα σκίζαμε το φακελάκι μέχρι το αυτοκόλλητο που μας έλειπε από τη συλλογή ή το είχαμε διπλό και τριπλό. Από την αγωνία στην έκσταση ή την απογοήτευση. Εκείνο το σπάνιο αυτοκόλλητο που αποτελούσε το Άγιο Δισκοπότηρο και θα συμπλήρωνε μια για πάντα το album. Που κάποιοι δεν το βρήκαμε ποτέ.
Οι ρετρό ποδοσφαιρικές φανέλες επιστρέφουν στη μόδα
Τα χαρτάκια της Panini εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά το 1978, για λογαριασμό του Παγκοσμίου Κυπέλλου εκείνης της χρονιάς που διεξήχθη στην Αργεντινή. Το 1980 η ιταλική εταιρεία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά album με το ελληνικό ποδόσφαιρο και εκεί ξεκίνησαν όλα. Έγιναν μανία για κάθε παιδί και έφηβο της εποχής, ενώ ακόμη και σήμερα θα συναντήσεις ρομαντικούς 50άρηδες που προσπαθούν να συμπληρώσουν τα albums των μεγάλων διοργανώσεων.
Ωστόσο από το επόμενο Euro, εκείνο του 2024, τα πάντα θα είναι διαφορετικά. Η UEFA αποφάσισε να τερματίσει τη συνεργασία της με την Panini έπειτα από 45 χρόνια, με την ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική συνομοσπονδία να έρχεται σε συμφωνία με την εταιρεία Topps. Η αμερικανική Topps εξαγοράστηκε από τον όμιλο Fanatics έναντι του ποσού των 500.000.000 δολαρίων και το πρώτο μεγάλο deal αφορά όλο τον ανδρικό πληθυσμό.
Τα albums και τα χαρτάκια για το Euro 2024 των ανδρών, το Euro 2028 των ανδρών, το Euro 2025 των γυναικών και τα Nations League μέχρι το 2028 θα κυκλοφορούν αποκλειστικά από την Topps, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως αποτελούσε ήδη επίσημο και αποκλειστικό συνεργάτη της UEFA και για το Champions League.
Ποιος θα είναι το κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας; Ο επιτυχημένος Πορτογάλος τεχνικός, Ζοσέ Μουρίνιο, θα επωμιστεί τον ρόλο του άτυπου influencer, σε μία αμφιλεγόμενη επιλογή. Προς το παρόν η Panini παραμένει συνεργάτης της FIFA για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022 που θα πραγματοποιηθεί στο Κατάρ και ήδη ανυπομονούμε για το επόμενο album.