Σε αντίθεση με τις βιογραφίες ανθρώπων που είχαν απλά μια ωραία ζώη, οι βιογραφίες των επιτυχημένων businessmen έχουν ένα ενδιαφέρον που ξεφεύγει από τη λογική της κλειδαρότρυπας. Το ενδιαφέρον είναι ότι η προσωπική ζωή του άνδρα περνάει σε δεύτερο ρόλο που απλά γεμίζει τις σελίδες. Η πραγματική βιογραφία είναι αυτή των καλών ιδεών και ειδικά η διεισδυτική ματιά που σπάει τον χρόνο σε πολύ μικρά κομμάτια και δείχνει πως μια καλή ιδέα μετά από ένα ξενύχτι ή ένα τυχαίο γεγονός μετουσιώνεται στο προϊόν εκείνο που αλλάζει την ιστορία.
Οι παρακάτω βιογραφίες δεν επικεντρώνονται μόνο σε αυτούς που έκαναν λεφτά με το τσουβάλι, άλλωστε η έννοια της πρωτοπόρας ανακάλυψης ή ακόμα και της επιχειρηματικότητας είναι πολύ περισσότερα από τα χρήματα. Πρόκειται κυρίως για ωραίες ιστορίες που δεν έχουν σαν σκοπό να σε πείσουν ότι έχεις μια βαρετή ζωή, αλλά να αποτελέσουν έμπνευση. Καφές, ρούχα, αυτοκίνητα, υπολογιστές, ταξίδια σχεδόν όλα όσα ορίζουν τον σύγχρονο άνδρα, έχουν από πίσω τους τουλάχιστον μία καλή ιστορία και αυτές είναι 8 από τις καλύτερες.
Confessions of an Advertising Man, David Ogilvy, 1963
Ο μεγιστάνας της διαφήμισης έγραψε την αυτοβιογραφία του σαν ένα ογκοδέστατο διαφημιστικό κείμενο γραμμένο συνέχειες. Αυτό το χαρακτηριστικό αντί να του αφαιρέσει κάτι από την αξιοπιστία του, του έδωσε το πράσινο φως για να γίνει έναν αναντικατάστατο εγχειρίδιο για όλες τις σχολές marketing και διαφήμισης. Το μεγαλύτερο δίδαγμα του βιβλίου, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται είναι ότι ένας διαφημιστής πρέπει να ξέρει να ελέγχει το ταλέντο του στην παραπλάνηση. Ειδικά όταν το προϊόν που πρέπει να πουλήσει είναι ο εαυτός του.
iWoz, Steve Wozniak, 2006
Όταν έρχεται η στιγμή να μιλήσουμε για κάποιον που άλλαξε τον κόσμο της πληροφορικής, και τον κόσμο γενικότερα, θα περίμενε ένα βιβλίο για τον Steve Jobs ή τον Bill Gates. Η ιστορία του Steve Wozniak όμως είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα. Το βιβλίο χωρίζεται σε πολύ μικρά κεφάλαια και διαβάζεται πολύ εύκολα. Ξεκινώντας με το πρώτο του βραβείο σε επιστημονική έκθεση. Ήταν ακόμα ένας μαθητής της Β’ γυμνασίου όταν έδειξε στους κριτές πως μπορείς να απλουστεύσεις τον μηχανισμό μιας αυτόματης πόρτας. Στις περισσότερες ιστορίες πρωταγωνιστής δεν είναι ο ίδιος ή κάποια εφεύρεσή του, αλλά η υπομονή. Ήταν η αρετή που τον βοήθησε όχι μόνο να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στο εργαστήριο, αλλά κυρίως στο να αντιμετωπίσει τον έτερο συνιδρυτή της Apple, Steve Jobs
Iacocca, Lee Iacocca, 1984
Το στυλ γραφής του Iacocca είναι απλό σαν την φαεινή ιδέα του που γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ των μηχανικών και τον managers που τρέχουν μια αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή η ριζοσπαστική οπτική του δεν ήταν η μοναδική σε μία καριέρα δεκαετιών στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά ήταν η σπουδαιότερη. Χωρίς το επαναστατικό πνεύμα του τα αυτοκίνητα θα παρέμεναν απλά μέσα μεταφοράς και όχι μηχανές παραγωγής ονείρων. Ταυτόχρονα δίνει στον αναγνώστη τη μεγαλύτερη αρετή του Iacocca που ήταν η ταπεινότητα, πάντα προσλάμβανε καλύτερους από τον ίδιο χωρίς κανένα αίσθημα μειονεξίας.
Kitchen Confidential, Anthony Bourdain, 2000
Αν οι περισσότεροι από εμάς χρωστάμε στον Bourdain το πως τρώμε και το πως ταξιδεύουμε, ήρθε η ώρα να μάθουμε και σε ποιους χρωστάει ο Bourdain. Καταγράφει όλα εκείνα τα πράγμα τα οποία έκανε για πρώτη φορά και κάθε ένα από αυτά ήταν μια μικρή αναγέννηση γι’αυτόν. Από το πρώτο στρείδι που έφαγε μέχρι την πρώτη φορά που έκανε σεξ παρακολουθούμε με τον ωμό τρόπο τη δημιουργία του Anthony Bourdain σε ένα βιβλίο που δεν σε αφήνει να το αφήσεις. Ταυτόχρονα δεν ωραιοποιεί καθόλου τον χώρο της κουζίνας και των εστιατορίων και αυτό είναι το καλύτερο μάθημα που μπορεί να πάρει οποιοσδήποτε σκέφτεται μια καριέρα στον χώρο.
Στην gallery που ακολουθεί να δεις και τις υπόλοιπες 4 αυτοβιογραφίες.