Είναι από τους τύπους εκείνους που πάντα συμπαθούσαμε στα κυριακάτικα Grand Prix, αλλά ποτέ δεν θεωρούσαμε κάτι το τρομερό. Ίσως και να φταίει ότι μια ζωή ήταν φαινομενικά το νο.2 σε όποια ομάδα βρέθηκε, κάτι που κόστισε την υστεροφημία αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά προς το πρόσωπό του.
Ο Rubens Barrichello, όμως, το «δεκανίκι» του Michael Schumacher στη Ferrari και ένας από τους εκλεκτούς να συνεχίσουν το legacy των Senna και Piquet στην F1, δεν ήταν ένας πιλότος της σειράς για κάθε Βραζιλιάνο.
Ayrton Senna: Ο άνθρωπος που δεν ήξερε τι θα πει κίνδυνος
«Όταν είσαι Βραζιλιάνος έχεις συνεχώς την πίεση του αποτελέσματος, εξαιτίας των όσων έχουν πετύχει οι Ayrton Senna, Nelson Piquet και γενικότερα οι συμπατριώτες μας στην Formula 1» θα δήλωνε ο Barrichello με ένα ολόκληρο Ιντερλάγκος να φωνάζει το όνομά του, «Ρουμπίνιο-Ρουμπίνιο» καθώς έμπαινε στην πίστα το 2009, δύο μόλις «στροφές» πριν τη λήξη εκείνου του πρωταθλήματος.
Μια σεζόν, σκέτο δράμα και φτιαγμένη για οσκαρική ταινία, που έγινε το καλύτερο υλικό στα χέρια του narrator, Keanu Reeves, όπως το απολαύσαμε στο ντοκιμαντέρ του HULU που προβάλλεται στο Disney+, Το Brawn: The Impossible Formula 1 Story.
Μια χρονιά-θαύμα, που ανέδειξε την σπιρτάδα του Ross Brawn, ο οποίος δημιούργησε από τα «αποφάγια» της Honda, την Brawn GP κατακτώντας στη μία και μοναδικής της σεζόν της στη Formula 1 την πρώτη θέση στην κατηγορία κατασκευαστών αλλά και αυτή των οδηγών (Jenson Button).
Όσο και να συμπαθούμε τον Jenson Button, ο teammate του, Rubens Barrichello, ήταν με διαφορά το πρόσωπο των τεσσάρων επεισοδίων, περισσότερο ίσως και από τον ίδιο τον Ross Brawn και τον Nick Frye, που διοικούσαν την ομάδα.
Tι μάθαμε από τον Ross Brawn κατά τη διάρκεια του Brawn: The Impossible Formula 1 Story.
Όσα χρόνια και αν περάσουν, η στιγμή που έχει μείνει στον κόσμο από τον Rubens Barrichello είναι η στιγμή που αφήνει τον Michael Schumacher να τον προσπεράσει στα χρόνια τους στην Ferrari.
Τότε ο Barrichello είχε βγει με κλάματα από την πίστα και όσο και αν ο Schumacher του έδωσε την θέση του στο podium, ο «Ρουμπίνιο» είχε αποκαλύψει ότι ούρλιαζε κατά τη διάρκεια της ενδοεπικοινωνίας όταν του είπαν να υποχωρήσει, λέγοντας μάλιστα πως «άκουσα κάτι σαν απειλή που με έκανε να σκεφτώ τη ζωή μου». Μια στιγμή, από τις πλέον ντροπιαστικές στην Formula 1.
Μια τέτοια στιγμή, ωστόσο, συνέβη εμμέσως στην Brawn GP κατά την οποία έβλεπαν ότι ο Barrichello έχοντας από πίσω του τον Button και αρνούμενος να κάνει πέρα, τον ανάγκασαν από την ενδοεπικοινωνία να μπει στα πιτς.
«Ρεσιτάλ από την ομάδα μου για το πώς να χάσεις έναν αγώνα» ήταν τα λόγια του Βραζιλιάνου, σε μια στιγμή που συνειδητοποιήσαμε όλοι το πόσο πολύ ριγμένος ήταν σε σχέση με τον Jenson Button, όσο πολύ και αν δεν ήθελαν να το παραδεχτούν στο paddock της Brawn GP.
Jenson Button: Ο «μέτριος» της Formula 1 που κατάφερε να γίνει κορυφαίος
Ωστόσο, ακόμα και υπό αυτό το καθεστώς, ο Barrichello συνέχισε να κερδίζει πόντους, την ίδια ώρα που ο Button βρισκόταν σε «λήθαργο», ανέβαινε στην κατάταξη, και παίρνοντας πρωτιές ήταν πολύ κοντά στο να πάρει το πρωτάθλημα.
Η στιγμή της καθολικής αναγνώρισης ήταν στην πρώτη του νίκη μετά από 5 χρόνια, εκεί που όλες οι ομάδες τον χειροκρότησαν στα πιτς, λες και ήταν δικό τους μέλος. Γιατί ήταν τόσο αγαπητός ο Barrichello, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έκανε τίποτα μηχανικά ή για τα λεφτά. Του άρεσε να οδηγεί και το ένιωθε.
Οι τρεις πρώτοι της σεζόν 2009: Sebastian Vettel (2ος), Jenson Button (1oς), Rubens Barrichello (3oς)
Μπορεί στο τέλος να μην πανηγύρισε τον τίτλο, ωστόσο μας έδωσε μια πολύ καλή ευκαιρία να τον εκτιμήσουμε παραπάνω, ίσως πολύ παραπάνω από τότε που τον βλέπαμε στα κυριακάτικα Grand Prix. Τότε που καμία ομάδα δεν τον ήθελε ως νο.1 αλλά ο ίδιος με τον τρόπο που οδηγούσε, έκανε τους πάντες να αναθεωρήσουν.
Ακόμα και τον Ross Brawn, που στο τέλος έκοψε τις διακρίσεις και είπε στους δυο πιλότους του «καμία διάκριση, απλώς φροντίστε μην τρακάρετε».