Maynard James Keenan μήπως τελικά είσαι εξωγήινος;

Ο πιο αλλόκοτος μουσικός του alternative rock, μετράει τρία συγκροτήματα, υπαρξιακή φιλοσοφία και δίσκους χωρίς χρονικό πρόγραμμα. Και όλα αυτά τον κάνουν ξεχωριστό. 

Ποιος δεν έχει ακούσει έστω και μία φορά στη ζωή του κάποιο από τα επικά κομμάτια των Tool; Μία μπάντα που έχει σμιλέψει τον μοντέρνο ήχο του σκληρού ήχου.

Ο Keenan (γεννημένος στις 17 Απριλίου 1964) είναι Αμερικανός ροκ τραγουδιστής, τραγουδοποιός, μουσικός, παραγωγός και οινοποιός.

Παρά το γεγονός ότι κατάγεται από το Οχάιο, ο Keenan πέρασε τα χρόνια του γυμνασίου και του φοιτητή στο Μίτσιγκαν . Εντάχθηκε στον στρατό των Ηνωμένων Πολιτειών μετά την αποφοίτησή του στο γυμνάσιο. Μετά την έξοδο από το στρατό, ο Keenan παρακολούθησε το Kendall College of Art and Design στο Grand Rapids . Μετακόμισε στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνιας το 1988 για να ασχοληθεί με την καριέρα του στον τομέα του εσωτερικού σχεδιασμού και της κατασκευής, και σύντομα σχημάτισε το συγκρότημα Tool.

Ποια είναι όμως η ιστορία των Tool; Πώς ξεκίνησαν όλα;

Όλα άρχισαν πίσω στα '80s όταν τα μετέπειτα μέλη των Tool, Paul D' Amour (κιθάρα και μπάσο), Danny Carey (τύμπανα), Adam Jones (κιθάρα) και Maynard James Keenan (φωνή) μετακόμισαν στο Los Angeles, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

Κάπως έτσι ξεκινάει η ιστορία ενός από τα μεγαλύτερα Αμερικάνικα συγκροτήματα.

Αρχικά, ο D' Amour και ο Jones ήθελαν να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο, o Maynard, που μόλις είχε τελειώσει τις σπουδές του γύρω από την τέχνη και αφού πρώτα είχε παραιτηθεί από το στρατό, είχε αναλάβει να διακοσμεί pet shops στην πόλη και ο Carey έγινε επαγγελματίας drummer παίζοντας για τους Carole King, Pigmy Love Circus και Green Jelly.

Ο Keenan μαζί με τον D' Amour και τον Jones δημιούργησαν μια μπάντα κοντά στο τέλος της δεκαετίας, η οποία μετά την προσθήκη του Carey το 1990 πήρε το όνομα Tool.

 

 
 

O Carey είχε γνωρίσει στην αρχή τον Jones μέσω του Tom Morello (ex- Rage Against The Machine, Audioslave) και αργότερα, ως γείτονας του Keenan και μοναδικός υποψήφιος για τη θέση, προσχώρησε στο γκρουπ.

Τον επόμενο χρόνο, μετά από πάμπολλες πρόβες, οι Tool ξεκινούν να περιοδεύουν μαζί με τους Rollins Band, τους Skitzo, τους Fishbone και τους Rage Against The Machine. Κάπου εκεί κυκλοφορεί και το πρώτο τους ep "Opiate" (1992), που δανείστηκε το όνομα του από τη διάσημη δήλωση του Karl Marx: «η θρησκεία είναι το όπιο των λαών».

Οι Prodigy χαρακτήρισαν μία ολόκληρη εποχή μουσικής

Το "Opiate" αν και είναι αρκετά πρωτόλειο και πολύ λίγο μας φέρνει στο μυαλό τις μετέπειτα κυκλοφορίες του γκρουπ, δημιούργησε αρκετό θόρυβο για την εποχή.

Από το ep αυτό βγήκαν δύο singles, τα "Hush" και "Opiate", με το video του πρώτου να λογοκρίνεται από την αρμόδια αμερικανική επιτροπή γιατί έδειχνε τα μέλη του συγκροτήματος γυμνά με δύο κομμάτια μονωτική ταινία στο στόμα τους, πράγμα που αποτελούσε σχόλιο κατά της λογοκρισίας.

 

 
 

Ο Keenan και τα υπόλοιπα project του

Πόσο εφικτό είναι για ένα συγκρότημα να ξεφύγει από τη σκιά του εμβληματικού frontman του; Γίνεται να τραγουδήσει κάπου ο Keenan χωρίς να κουβαλάει τον προσδιορισμό/περιορισμό "ο τραγουδιστής των Tool"; Πώς ένας guitar tech φτιάχνει μια μπάντα που το ντεμπούτο της καταφέρνει να χαρακτηριστεί μοντέρνα κλασικό μέσα σε μια θάλασσα μουσικής;

Η αρχή των A Perfect Circle προσδιορίζεται κάπου στο 1995, όταν ο Maynard James Keenan φιλοξένησε τον Billy Howerdel στο σπίτι του στο Βόρειο Χόλιγουντ. Είχαν γνωριστεί λίγα χρόνια νωρίτερα όταν οι Tool ήταν το opening act των Fishbone, με τον Howerdel να είναι guitar tech των headliners (έχει περάσει από το ίδιο πόστο και για τους Nine Inch Nails, The Smashing Pumpkins, Tool).

 

 
 

Συνθετικά, πρόκειται για ένα συνονθύλευμα alternative rock/metal, prog rock και heavy riffs. Παίζοντας με τη διάθεση και τα αναδυόμενα συναισθήματα, άλλοτε πιο μελωδικοί και λυρικοί, σε στιγμές πιο επιθετικοί, ταξιδεύουν τον ακροατή σε ένα εσωτερικό μονοπάτι σκέψεων και αισθήσεων. Σύμμαχοί τους σε αυτό, τα μουσικά όργανα του βασικού ροκ σχήματος (κιθάρα, μπάσο, ντραμς) αλλά και ακουστικές κιθάρες, βιολί, βιόλα, πιάνο και καλίμπα. Και ο Keenan, φυσικά, που είναι αυτός που είναι, τόσο στιχουργικά όσο και μελωδικά.

O Keenan είναι ένας άνθρωπος γεμάτος ιδέες που έχει δώσει πάρα πολλά στον μοντέρνο ήχο. Ένας καλλιτέχνης απόλυτα δημιουργικός που μας πορώνει με κάθε του κυκλοφορία απ’ όπου κι αν προέρχεται.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved